Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,110
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,261
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی برنامة درسی هنر در دورة ابتدایی در ایران و ژاپن

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 138

چکیده

 مقالة حاضر بر آن است که ضمن بررسی عمیق برنامة درسی هنر در ایران و ژاپن, هدف ها, اصول, رویکردها, محتوا, چگونگی اجرا, ارزشیابی و سایر ویژگی های آن ها را به گونه ای منطقی به تصویر بکشد. برای نیل به این مقصود, ابتدا مروری بر برنامة درسی هنر در هر دو کشور شده و پس از آن, با تأملی دوباره در این برنامة درسی, عناصر استنتاج و با مقایسة آن ها, تحلیل و نتیجه گیری انجام شده است. این پژوهش از نوع مطالعات تطبیقی است و با استفاده از روش جورج بردی انجام شده است. به طورکلی, نتایج مقایسه و ارزیابی نشان می دهند که اساساً تربیت هنری در نظام آموزشی کشور ما در مقایسه با کشور ژاپن, از یک سو با محدودیت های نظری و فکری, و از سوی دیگر با موانع و تنگناهای اجرایی و عملی دست به گریبان است. محدودیت های نظری ریشه در عدم اعتقاد و باور برنامه ریزان و کارورزان آموزشی به ضرورت و نقش ویژة تربیت هنری در شکوفایی قابلیت ها و استعدادهای مختلف دانش آموزان و تحقق هدف های نظام آموزشی دارد. به همین دلیل, تربیت هنری در کشور ما همواره دارای نقش و جایگاه فرعی و حاشیه ای در برنامه های درسی مدارس است. موانع اجرایی هم ناظر بر مشکلات و کمبودهای عمده ای است که در زمینة اجرای مناسب برنامة درسی هنر در مدارس وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کار گذار، معصومه، کبوک، حانیه، و الداغی، آنیتا. (1398). بررسی تطبیقی برنامة درسی هنر در دورة ابتدایی در ایران و ژاپن. نوآوری های آموزشی، 18(69 )، 113-138. SID. https://sid.ir/paper/75540/fa

    Vancouver: کپی

    کار گذار معصومه، کبوک حانیه، الداغی آنیتا. بررسی تطبیقی برنامة درسی هنر در دورة ابتدایی در ایران و ژاپن. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(69 ):113-138. Available from: https://sid.ir/paper/75540/fa

    IEEE: کپی

    معصومه کار گذار، حانیه کبوک، و آنیتا الداغی، “بررسی تطبیقی برنامة درسی هنر در دورة ابتدایی در ایران و ژاپن،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 69 ، pp. 113–138، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا