مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 124

چکیده

 هرچند نهضت فلسفه برای کودکان در پیشبرد برنامه های خویش, همواره از ادبیات کودک سود برده, اما هیچ گاه تاملی نظری بر این مفهوم نداشته است. عمده بحث های صاحب نظران این نهضت, درباره مفاهیم کودک, فلسفه و نظریه تربیتی بوده است و ادبیات صرفا ابزاری در نظر گرفته شده که مقصدی جز خودش – در اینجا تربیت تفکر فلسفی – دارد. مقاله حاضر در پی آن است که در تعامل مفاهیم کودکی و فلسفه, جایی را نیز به ادبیات کودک اختصاص دهد و رابطه سه مفهوم را - به جای دو مفهوم- تحلیل کند و در نهایت در جست و جوی و رویکرد باشد که همزمان با پرورش تفکر فلسفی کودکان, بر ماهیت و هویت مستقل ادبیات نیز ارج گذارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسرونژاد، مرتضی. (1386). تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان. نوآوری های آموزشی، 6(20)، 109-124. SID. https://sid.ir/paper/75554/fa

    Vancouver: کپی

    خسرونژاد مرتضی. تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1386؛6(20):109-124. Available from: https://sid.ir/paper/75554/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی خسرونژاد، “تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان،” نوآوری های آموزشی، vol. 6، no. 20، pp. 109–124، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button