مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابعاد ناشناخته آموزشکده کارآفرین

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 150

چکیده

 کارایی و اثربخشی آموزشکده های فنی و حرفه ای و علمی-کاربردی در دو دهه اخیر مورد تردید قرار گرفته است. از آنجا که میزان کارایی و اثربخشی دوره های کاردانی با میزان جذب فارغ التحصیلان به بازار کار, ایجاد اشتغال و کیفیت ارائه خدمت در محیط کار همبستگی دارد, کارکردهای دوره کاردانی اساسا باید معطوف به بازار کار باشد. از طرفی چون جهت گیری و نگرش جامعه ما معطوف به تحصیل در دوره های بالاتر آموزش عالی است, بحث اشتغال فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی و مهارت هایی که منجر به چنین اشتغالی می گردد مورد بی مهری قرار گرفته است. در طی چند دهه گذشته سیاستمداران و برنامه ریزان آموزشی ساز و کارهای جدیدی را برای بالا بردن کارایی و اثربخشی آموزش های دوره کاردانی طراحی و به اجرا در آورده اند, اما به نظر می رسد این تلاش ها چندان تاثیرگذار نبوده است.در این مقاله سعی شده با ارائه پیشنهاد ایجاد آموزشکده های کارآفرین -از طریق رویکردی تلفیقی- زمینه لازم برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دوره های کاردانی, همزمان با اشتغال مولد, فراهم شود. به نظر می رسد ایجاد زمینه های خلاقیت, نوآوری و کارآفرینی و توسعه مهارت های منجر به اشتغال نه تنها نافی کارکردهای دوره کاردانی برای ورود به سطوح بالاتر آموزش عالی نیست, بلکه می تواند منجر به ایجاد قابلیت ها و توان های بیشتری برای ورود به آموزش های عالی در سطح بالاتر گردد. در این مقاله ابعاد جدیدی از آموزشکده کارآفرین مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صدری، عباس. (1390). تبیین ابعاد ناشناخته آموزشکده کارآفرین. نوآوری های آموزشی، 10(38)، 135-150. SID. https://sid.ir/paper/75565/fa

    Vancouver: کپی

    صدری عباس. تبیین ابعاد ناشناخته آموزشکده کارآفرین. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(38):135-150. Available from: https://sid.ir/paper/75565/fa

    IEEE: کپی

    عباس صدری، “تبیین ابعاد ناشناخته آموزشکده کارآفرین،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 38، pp. 135–150، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button