مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و نیز ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی است. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بهره گرفتیم و جامعه آماری آن را همه دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه در چهار شهرستان کشور (تهران, اصفهان, شیراز و کرمان) تشکیل می دهند.حجم نمونه آماری در این تحقیق, با استفاده از فرمول کوکران, 314 نفر برآورد گردید؛ جهت دستیابی به اطلاعات عمیق تر, با 10 نفر از کارشناسان اعم از اساتید آموزش زبان انگلیسی, برنامه ریزی درسی و روان شناسی, در سطح دانشگاه های همان شهرستانها, مصاحبه انجام گرفت. کارشناسان با روش نمونه گیری هدفمند و دبیران با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با یک پرسشنامه 60 گویه ای محقق ساخته, دو سوال کوتاه پاسخ و مصاحبه نیمه سازمان یافته, صورت گرفت. روایی صوری و محتوایی سوالات پرسشنامه و مصاحبه با بهره گیری از نظر متخصصان و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ, 0.89 برآورد شد. داده های حاصل از مصاحبه با روش مقوله بندی, و داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از تکنیک های آمار توصیفی و استنباطی, شامل فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار, tتک نمونه ای, تحلیل واریانس (ANOVA), آزمون توکی و t همبسته تحلیل شدند.نتایج پژوهش نشان داد از نظر دبیران و کارشناسان «زمینه های فرهنگی و روانی جامعه» و «ظرفیت و توان فراگیران», برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی بیش از سطح متوسط است؛ به عبارت دیگر, هم زمینه های فرهنگی و روانی و هم ظرفیت و توان کافی در فراگیران برای آغاز آموزش زبان انگلیسی از دوره ابتدایی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    لیاقت دار، محمد جواد، بیرمی پور، علی، و محسنی مقدم، فریبا. (1388). بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و نیز ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی، 8(31)، 101-120. SID. https://sid.ir/paper/75591/fa

    Vancouver: کپی

    لیاقت دار محمد جواد، بیرمی پور علی، محسنی مقدم فریبا. بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و نیز ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(31):101-120. Available from: https://sid.ir/paper/75591/fa

    IEEE: کپی

    محمد جواد لیاقت دار، علی بیرمی پور، و فریبا محسنی مقدم، “بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و نیز ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 31، pp. 101–120، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75591/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button