مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان توجه به «آموزش صلح» در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت، کارشناسان برنامه ریزی درسی و معلمان دوره ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 76

چکیده

 تحقیق حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث در حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی تحت عنوان «آموزش صلح» انجام شده که شاکله اصلی تحقیق را دو مساله تشکیل داده است. این دو مساله عبارتند از شناسایی مفاهیم و مولفه های «آموزش صلح» و میزان توجه به این مفاهیم و مولفه ها در برنامه های درسی مدارس دوره ابتدایی.در این تحقیق در زمینه مولفه های آموزش صلح, سه حیطه اساسی دانش, توانش و نگرش صلح مدنظر قرار گرفته اند و میزان توجه برنامه های درسی به مولفه های صلح, در سه حیطه طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی بررسی شده است. سوالات این تحقیق پیرامون بررسی نظرات و تفاوت دیدگاه ها و نقطه نظرات نمونه های تحقیق معلمان, متخصصان و کارشناسان سازماندهی شده است.روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه ویژه ای است که با استفاده از منابع مرتبط در دسترس تهیه و با سازماندهی مصاحبه های تخصصی با افراد صاحبنظر, روایی آن بررسی و متناسب با شرایط کشور, بومی شده است و اعتبار آن نیز با استفاده از روش آلفای کرانباخ مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. نمونه پژوهش شامل معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران (200 نفر), متخصصان تعلیم و تربیت (27 نفر) و کارشناسان برنامه ریزی درسی (15 نفر), در سال 84-83 است.برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آمار توصیفی و نیز استنباطی (آزمون t و آزمون F تحلیل واریانس یکراهه) استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهند که:-  معلمان دوره ابتدایی, متخصصان تعلیم و تربیت و کارشناسان برنامه ریزی درسی با آموزش مفاهیم و مولفه های مطروحه «آموزش صلح» در حیطه های دانش, توانش و نگرش در حد بسیار و نسبتا زیاد موافق می باشد.- کارشناسان برنامه ریزی درسی, میزان توجه به مفاهیم و مولفه های «آموزش صلح» را در حیطه طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی بسیار و نسبتا کم ارزیابی نموده اند.- معلمان دوره ابتدایی میزان توجه به مفاهیم و مولفه های «آموزش صلح» را در حیطه اجرا و ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی بسیار و نسبتا کم ارزیابی نموده اند.- بین نظرات معلمان, متخصصان, و کارشناسان در خصوص «آموزش صلح» تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتحی واجارگاه، کوروش، و اسلامی، معصومه السادات. (1387). بررسی میزان توجه به «آموزش صلح» در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت, کارشناسان برنامه ریزی درسی و معلمان دوره ابتدایی شهر تهران. نوآوری های آموزشی، 7(25)، 49-76. SID. https://sid.ir/paper/75607/fa

Vancouver: کپی

فتحی واجارگاه کوروش، اسلامی معصومه السادات. بررسی میزان توجه به «آموزش صلح» در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت, کارشناسان برنامه ریزی درسی و معلمان دوره ابتدایی شهر تهران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(25):49-76. Available from: https://sid.ir/paper/75607/fa

IEEE: کپی

کوروش فتحی واجارگاه، و معصومه السادات اسلامی، “بررسی میزان توجه به «آموزش صلح» در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت, کارشناسان برنامه ریزی درسی و معلمان دوره ابتدایی شهر تهران،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 25، pp. 49–76، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75607/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button