مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26,241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 170

چکیده

 این تحقیق به منظور ارزشیابی سطح توانایی ها و مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی و نیز یافتن نقاط قوت و ضعف روشهای تدریس و رفع نارسایی ها و بهبود کیفی آن در سطح شهر تهران انجام شد. افزون بر آن, رابطه برخی از عوامل تاثیرگذار بر مهارتهای حرفه ای معلمان (مثل جنس, سن, سطح تحصیلات, رشته تحصیلی, سابقه تدریس, شرایط فیزیکی و تعداد دانش آموزان کلاس, گذراندن دوره های آموزشی قبل و حین خدمت) مورد سنجش قرار گرفت. برای بررسی رابطه بین مهارت های حرفه ای معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و نیز دست یابی به تفاوت مهارت های حرفه ای معلمان مناطق مورد مطالعه, سوالهایی مطرح شد.جامعه آماری مورد مطالعه این تحقیق را معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1384 -85 تشکیل می دهند. مهارت های حرفه ای 457 نفر از معلمان دوره ابتدایی از 5 منطقه و 54 واحد آموزشی, که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده بودند, مورد مطالعه قرار گرفت. 45 نفر از مدیران مدارس ابتدایی به پرسشنامه هایی که برای نظرخواهی از آنان در مورد چگونگی مهارت معلمان در تدریس تدوین شده بود, پاسخ دادند. کلاس های درس 45 نفر از معلمان نیز سه بار مشاهده و ارزیابی شد.یافته ها نشان می دهد که در فعالیت های آموزشی کلاس درس, به هدف های مهارتی, کمتر از هدف های دانشی و نگرشی توجه شده است. معلمان مورد مطالعه در کلیات تدریس از مهارت نسبی برخوردارند؛ اما در اجزای مهم تدریس با برخی نارسایی های جدی مواجهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دانش پژوه، زهرا، و فرزاد، ولی اله. (1385). ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی، 5(18)، 135-170. SID. https://sid.ir/paper/75625/fa

Vancouver: کپی

دانش پژوه زهرا، فرزاد ولی اله. ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1385؛5(18):135-170. Available from: https://sid.ir/paper/75625/fa

IEEE: کپی

زهرا دانش پژوه، و ولی اله فرزاد، “ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی،” نوآوری های آموزشی، vol. 5، no. 18، pp. 135–170، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75625/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button