مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,864
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,088
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

لحاظ کردن ارزش های شهروندی در برنامه درسی برای تدریس در دوره دبستان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 92

چکیده

 یکی از دغدغه های مفهومی و ذهنی بین المللی جدید در عرصه آموزش و پرورش طی چند سال اخیر مساله آموزش ارزش های شهروندی است. اساسا اشتیاق برای آموزش ارزش های شهروندی متناسب با فرهنگ و اعتقادات خاص هر جامعه, علاوه بر نیاز به ترتیب افراد آگاه و مسوول, به دلیل ارتباط های روزافزون, گسترش فرهنگهای مختلف و ارایه الگوهای متعدد شهروندی به وجود آمده است آموزش ارزش های شهروندی در صورت عدم تناسب با فرهنگ خودی و ملی به مفهوم و عمل شهروندی صدمه زده و گاه هویت یابی و همزیستی جوانان را با مشکل مواجه می سازد. هدف این پژوهش شناخت نظام ارزش های شهروندی برای لحاظ کردن در برنامه های درسی با توجه به موازین دینی در ایران, متناسب با فرهنگ کشور و آموزش و تدریس در دوره دبستان است.ماهیت پژوهش کاربردی و در بعد کمی و توصیفی از نوع پیمایشی است. به دلیل لزوم متخصص بودن پاسخگویان, جامعه آماری شامل متخصصان امر تعلیم و تربیت و برنامه ریزی - که احاطه کامل به موضوع داشتند - می باشد از بین پاسخگویان تعداد 31 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای سنجش به صورت پرسشنامه برای تدوین و سپس با نظرخواهی از متخصصین اعتباریابی شده است.تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده حاکی از آن است که: ارزش های ارایه شده برای نظرخواهی - که در هفت مقوله یا متغیر اساسی مطرح شده بود - به صورت منسجم برای آموزش در دوره دبستان با توجه به سن و پایه تحصیلی توصیه و تایید می شود.لحاظ کردن ارزش ها در پایه مختلف و روش های مناسب تدریس نیز متناسب با سن و ارزش مورد نظر مشخص شدند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آشتیانی، ملیحه، فتحی واجارگاه، کوروش، و یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1385). لحاظ کردن ارزش های شهروندی در برنامه درسی برای تدریس در دوره دبستان. نوآوری های آموزشی، 5(17 (ویژه نامه نوآوری در تربیت شهروندی))، 67-92. SID. https://sid.ir/paper/75649/fa

    Vancouver: کپی

    آشتیانی ملیحه، فتحی واجارگاه کوروش، یمنی دوزی سرخابی محمد. لحاظ کردن ارزش های شهروندی در برنامه درسی برای تدریس در دوره دبستان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1385؛5(17 (ویژه نامه نوآوری در تربیت شهروندی)):67-92. Available from: https://sid.ir/paper/75649/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه آشتیانی، کوروش فتحی واجارگاه، و محمد یمنی دوزی سرخابی، “لحاظ کردن ارزش های شهروندی در برنامه درسی برای تدریس در دوره دبستان،” نوآوری های آموزشی، vol. 5، no. 17 (ویژه نامه نوآوری در تربیت شهروندی)، pp. 67–92، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا