مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طبقه بندی عوامل موثر بر شاخص های اقتصادی گردشگری خارجی مطالعه موردی: کشورهای منتخب

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 55

چکیده

 صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی به سرعت در حال رشد است. رقابت تنگاتنگی میان کشورهای مقاصد گردشگری برای جذب تعداد بیشتری از گردشگران وجود دارد. این مقاله در پی یافتن مهم ترین عوامل موثر بر جذب گردشگران خارجی بوده است. جامعه مورد مطالعه کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و گروه 77 بودند. نهایتا 32 کشور از کشورهای عضو در سازمان تجارت و توسعه و 73 کشور از کشورهای گروه 77 انتخاب شدند که نمونه ای برابر با 105 کشور به دست آمد.دوره زمانی مطالعه برابر با 14 سال در نظر گرفته شد که از سال 1995 تا سال 2008 میلادی را شامل می شود. پس از تشکیل ماتریس داده ها, آنالیز از طریق همبستگی متغیرها و نرم افزار آماری Minitab انجام شد. همچنین آنالیز مولفه های اصلی گردشگری خارجی انجام گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که علاوه بر امکانات زیرساختی کشور, پتانسیل های تاریخی-مذهبی و طبیعی کشور مهم ترین عوامل در جذب گردشگران خارجی هستند. شرایط سیاسی-اقتصادی کشور رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این نتایج به دست آمده از آنالیز مولفه های اصلی, شاخص های گردشگری را بر اساس دو گروه کشور به دو دسته تقسیم کرد که این امر نشان داد که کشورهای عضو OECD درآمد گردشگری و تعداد گردشگران بیشتری را از کل گردشگری جهان به خود اختصاص داده اند. در مقابل کشورهای عضو گروه 77 شاخص های رشدی را از آن خود کرده اند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، زهرا، و ابونوری، عباسعلی. (1393). طبقه بندی عوامل موثر بر شاخص های اقتصادی گردشگری خارجی مطالعه موردی: کشورهای منتخب. جغرافیا و توسعه، 12(پیاپی 34)، 33-55. SID. https://sid.ir/paper/77087/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری زهرا، ابونوری عباسعلی. طبقه بندی عوامل موثر بر شاخص های اقتصادی گردشگری خارجی مطالعه موردی: کشورهای منتخب. جغرافیا و توسعه[Internet]. 1393؛12(پیاپی 34):33-55. Available from: https://sid.ir/paper/77087/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اکبری، و عباسعلی ابونوری، “طبقه بندی عوامل موثر بر شاخص های اقتصادی گردشگری خارجی مطالعه موردی: کشورهای منتخب،” جغرافیا و توسعه، vol. 12، no. پیاپی 34، pp. 33–55، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button