Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,027
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,733
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بین المللی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 156

چکیده

 در دهه های اخیر جهانگردی به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی مطرح بوده است و همه کشورها در رقابتی تنگاتنگ برای بهره گیری از مزایای این صنعت بوده اند. نگاهی به تاریخ شهر اصفهان و آثار باقی مانده از دوران گذشته همچنین مناظر طبیعی زیبای اطراف این شهر همه نشان از استعداد بالقوه این شهر در جذب جهانگردان بین المللی است.تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار موفقیت سازمان هاست و این موضوع ایجاب می کند که این ابزار به عنوان شاخه های علمی, اجتماعی, فرهنگی و ارتباط به دقت مورد مطالعه قرار گیرد. امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار به صورت حرفه ای استفاده کرد, زیرا موفقیت تبلیغ در ارایه ارزش های فرهنگی و گردشگری هر کشور مبتنی بر درک صحیح و حرفه ای از تبلیغات و ارزش های آن است. یکی از ارکان مهم تبلیغات رسانه های تبلیغاتی است که در میزان تاثیر تبلیغات بر مخاطب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و استفاده درست از آن باعث افزایش تاثیر پیام می شود. برای موفقیت در تبلیغات گردشگری بین الملل به علت پراکندگی مخاطبان در سرتاسر جهان رسانه های تبلیغات از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب صحیح آنها در موفقیت تبلیغات جهانگردی نقش مهمی دارد.اهداف این پژوهش شامل بررسی تاثیر رسانه های تبلیغاتی استفاده شده در صنعت گردشگری شهر اصفهان و شناسایی رسانه های مناسب جهت استفاده در صنعت گردشگری است. روش تجزیه و تحلیل داده ها کمی و کیفی است و از آزمون فرض یک دنباله, آزمون فریدمن وآزمون اسپیرمن استفاده شده است.نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که ابزار تبلیغاتی استفاده شده در حوزه شهر اصفهان برای جذب گردشگران بین المللی تاثیرگذار نبوده است و می توان از پنج ابزار کتاب راهنما, تبلیغات اینترنتی, تلویزیون, بروشور و روزنامه استفاده کرد. میزان تاثیر این ابزار برای مناطق, جنسیت ها, سنین و تحصیلات مختلف, متفاوت بوده است. زبان و مکان تبلیغات را با توجه به درصد جهانگردان ورودی از مناطق مختلف می توان تعیین کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ابراهیمی، عبدالحمید، قادری، اسماعیل، قائدرحمتی، صفر، و اکبری، رضا. (1389). بررسی تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بین المللی شهر اصفهان . جغرافیا و توسعه، 8(پیاپی 17)، 139-156. SID. https://sid.ir/paper/77124/fa

Vancouver: کپی

ابراهیمی عبدالحمید، قادری اسماعیل، قائدرحمتی صفر، اکبری رضا. بررسی تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بین المللی شهر اصفهان . جغرافیا و توسعه[Internet]. 1389؛8(پیاپی 17):139-156. Available from: https://sid.ir/paper/77124/fa

IEEE: کپی

عبدالحمید ابراهیمی، اسماعیل قادری، صفر قائدرحمتی، و رضا اکبری، “بررسی تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بین المللی شهر اصفهان ،” جغرافیا و توسعه، vol. 8، no. پیاپی 17، pp. 139–156، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77124/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا