مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان رضایت دانشجویان مامایی از تدریس درس بیماریهای زنان و ناباروری به شیوه سخنرانی و آموزش توسط همتایان

صفحات

 صفحه شروع 722 | صفحه پایان 736

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش و برنامه های آموزشی نقش انکارناپذیری در پیشرفت هر جامعه ای دارد. این مطالعه با هدف مقایسه میزان رضایت دانشجویان مامایی از تدریس درس بیماری های زنان و ناباروری به شیوه سخنرانی و آموزش به وسیله همتایان انجام شد. روش بررسی: در این پژوهش نیمه تجربی, دانشجویان کارشناسی پیوسته مامایی( 22 نفر در ترم پنجم) در سال 1396 به عنوان جامعه پژوهش بودند. این دانشجویان به عنوان نمونه پژوهش و درس 3 واحدی بیماری های زنان و ناباروری به عنوان مواد آموزشی تعیین شدند. نیمی از مواد آموزشی در هشت جلسه اول, آموزش به روش تدریس به وسیله استاد, به شیوه رایج سخنرانی و هشت جلسه دوم با روش همتایان تدریس شد. در پایان هر دو روش آموزشی از دانشجویان خواسته شد که پرسشنامه مربوط به رضایت از شیوه آموزش را نیز تکمیل کنند. از کلیه دانشجویان جهت شرکت در پژوهش رضایت نامه آگاهانه کسب شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری تی زوجی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: میانگین امتیاز کلی رضایت از روش تدریس سخنرانی استاد 74/9± 77/83 و رضایت از شیوه تدریس به وسیله همتایان 58/10± 36/81 بود(49/0=p). میانگین امتیاز رضایت مندی از روش سخنرانی در حیطه ایجاد علاقه مندی و تشویق به مشارکت در یادگیری کمتر از روش آموزش همتایان(008/0=p), درحیطه رعایت اصول و مقررات مربوط به تدریس بیشتر (005/0=p), در حیطه آزمون و ارزشیابی از مطالب درسی نیز بیشتر(07/0=p) و در حیطه مناسب بودن روش تدریس و تداوم استفاده از آن با روش آموزش همتایان برابر بود. نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از روش های فعال آموزشی تأثیر قابل توجهی در افزایش علاقه به یادگیری و ایجاد انگیزه در دانشجویان دارد, با این حال دانشجویان روش سخنرانی را در فهم بهتر مطالب و رعایت اصول و مقررات تدریس مؤثرتر می دانند. استفاده از روش آموزش همتایان به عنوان یک روش تکمیلی در آموزش پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، میترا، یزدان پناه، بهروز، و اسلام نیک، پروین السادات. (1397). مقایسه میزان رضایت دانشجویان مامایی از تدریس درس بیماریهای زنان و ناباروری به شیوه سخنرانی و آموزش توسط همتایان. ارمغان دانش، 23(6 (پی در پی 131) )، 722-736. SID. https://sid.ir/paper/77495/fa

    Vancouver: کپی

    صفری میترا، یزدان پناه بهروز، اسلام نیک پروین السادات. مقایسه میزان رضایت دانشجویان مامایی از تدریس درس بیماریهای زنان و ناباروری به شیوه سخنرانی و آموزش توسط همتایان. ارمغان دانش[Internet]. 1397؛23(6 (پی در پی 131) ):722-736. Available from: https://sid.ir/paper/77495/fa

    IEEE: کپی

    میترا صفری، بهروز یزدان پناه، و پروین السادات اسلام نیک، “مقایسه میزان رضایت دانشجویان مامایی از تدریس درس بیماریهای زنان و ناباروری به شیوه سخنرانی و آموزش توسط همتایان،” ارمغان دانش، vol. 23، no. 6 (پی در پی 131) ، pp. 722–736، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button