مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,017
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش پرستاران شاغل نسبت به دو شیوه آموزش مداوم خود راهبری و دیگر راهبری در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 49

چکیده

 اهمیت آگاهی پرستاران و لزوم آموزش مداوم آنان ضرورت انجام پژوهش در این مورد را فراهم ساخت. این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقایسه ای است که با هدف مقایسه نگرش پرستاران شاغل نسبت به دو شیوه آموزش مداوم (خود راهبری و دیگر راهبری) در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گرفته است و نمونه این پژوهش شامل 103 پرستار می باشد که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار کار در این بررسی پرسشنامه پژوهشگر ساخته بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت بود و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش آماری آزمون کای دو انجام شد. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که نگرش پرستاران نسبت به دو شیوه آموزشی (خود راهبری و دیگر راهبری) موافق بوده است و مقایسه این دو نیز از نظر آماری معنی دار نبود. همچنین نتایج حاصله نشان داد بین نگرش مثبت به شیوه خود راهبری و مطالعه کتب و نشریات پرستاری ارتباط معنی دار وجود دارد. بررسی یافته های مربوط به ارتباط بین نگرش نسبت به آموزش دیگر راهبری و ویژگیهای عمومی حاکی از آن بود که نوع بخش, سابقه شرکت در دوره های آموزشی, سابقه تدریس و مطالعه کتب و نشریات پرستاری ارتباط معنی داری با نوع نگرش داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی فر، مریم، فرودنیا، فاطمه، و رضوی پاریزی، سیدابراهیم. (1381). مقایسه نگرش پرستاران شاغل نسبت به دو شیوه آموزش مداوم خود راهبری و دیگر راهبری در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان. ارمغان دانش، 7(26)، 45-49. SID. https://sid.ir/paper/77706/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی فر مریم، فرودنیا فاطمه، رضوی پاریزی سیدابراهیم. مقایسه نگرش پرستاران شاغل نسبت به دو شیوه آموزش مداوم خود راهبری و دیگر راهبری در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان. ارمغان دانش[Internet]. 1381؛7(26):45-49. Available from: https://sid.ir/paper/77706/fa

    IEEE: کپی

    مریم فرخی فر، فاطمه فرودنیا، و سیدابراهیم رضوی پاریزی، “مقایسه نگرش پرستاران شاغل نسبت به دو شیوه آموزش مداوم خود راهبری و دیگر راهبری در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” ارمغان دانش، vol. 7، no. 26، pp. 45–49، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button