مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: مرکز ملی فرش ایران
سال:1389 | تاریخ پایان: 1389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف ایران

نویسندگان

میثم-برزگر

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در محیط رقابتی کسب و کار, همه صنایع برای اینکه به فعالیت خود ادامه داده و سهم بازار خود را افزایش دهند, باید از استراتژی های رقابتی جهت موفقیت در بازار استفاده کنند. شناسایی استراتژی های مناسب به یک کسب و کار کمک می کند تا با یافتن راه درست, به موفقیت دست پیدا کند. در این مطرح تاثیر استراتژی های رقابتی مایکل پورتر شامل تمایز, تمرکز و رهبری هزینه بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف سنجیده شده است. روش انجام این پژوهش توصیفی و از شاخه پیمایشی می باشد. برای انجام این پژوهش, پرسشنامه ای طراحی و پس از اعتبارسنجی, میان دو گروه آماری شامل کارشناسان مرکز ملی فرش ایران و فروشندگان فرش دستباف شهر تهران که بیش از ده سال سابقه دارند توزیع گردید. نتایج حاکی از آن است که هر سه استراتژی رقابتی می تواند موجب گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف شود. ولی نتایج تاثیر همزمان این سه استراتژی روی گسترش بازار برای دو گروه آماری کاملا متفاوت است. از دیدگاه کارشناسان رهبری هزینه بیشترین سهم را در گسترش بازار دارد و دو استراتژی دیگر سهم بسیار کمی را در گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف خواهند داشت, ولی از دیدگاه فروشندگان, دو استراتژی تمرکز و تمایز به ترتیب بیشترین تاثیر را در گسترش بازار داخلی فرش دستباف خواهد داشت و استراتژی رهبری هزینه معنادار نمی باشد. علیرغم تایید فرضیه های پژوهش, تحلیل های آماری در مورد این دو گروه حاکی از شکاف عمیق میان دیدگاه فروشندگان و کارشناسان مرکز ملی فرش ایران می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگر، میثم. (1389). بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف ایران. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی. https://sid.ir/paper/786437/fa

    Vancouver: کپی

    برزگر میثم. [Internet]. بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف ایران. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی؛ 1389. Available from: https://sid.ir/paper/786437/fa

    IEEE: کپی

    میثم برزگر، “بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف ایران،” ایران، سازمان ها و مراکز دولتی، 1389. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button