Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه اهداکنندگان خون نسبت به تبلیغات سازمان انتقال خون شهر بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 53

چکیده

 سابقه و هدف:خون برای ادامه زندگی انسان حیاتی است. با پیشرفت علم و فناوری, نیاز به خون سالم هم چنان اولویت خود را حفظ کرده و هنوز هیچ جایگزین مناسبی برای خون انسانی کشف یا ساخته نشده است. مشارکت افراد در فعالیت های اجتماعی از جمله اهدای خون داوطلبانه, تحت تاثیر عقاید, باورها, انگیزه و آگاهی آن ها است. بنابراین هدف این پژوهش, ارزیابی دیدگاه اهداکنندگان خون نسبت به تبلیغات سازمان انتقال خون شهر بندرعباس بود که با پرسش از اهداکنندگان, دیدگاه آن ها نسبت به تبلیغات این سازمان بررسی شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی به صورت تصادفی بر روی 500 اهداکننده خون در شهر بندرعباس به کمک پرسشنامه صورت گرفت. آنالیز داده ها در نرم افزار 19 SPSS و با آزمون پیرسون و روش رگرسیون انجام شد. یافته ها: اهداکنندگان در رده سنی بین 18 تا 60 سال قرار داشتند. سن اهداکنندگان رابطه معناداری با نگرش به تبلیغات سازمان انتقال خون نداشت. بین نگرش به اهدای خون و توجه به تبلیغات, رابطه معناداری وجود داشت (r=0.148, p=0.001). بین مشارکت اجتماعی اهداکنندگان و نگرش به تبلیغات, رابطه معناداری وجود داشت (r=0.191, p=0.001). بین اعتماد اجتماعی اهداکنندگان و نگرش به تبلیغات رابطه معناداری وجود داشت (r=0.090, p=0.04).نتیجه گیری: 81.1% اهداکنندگان از طریق تبلیغات سازمان اقدام به اهدای خون کرده اند که نشان می دهد, سهم تبلیغات این سازمان در جذب اهداکننده بسیار زیاد است. در راستای تبلیغات سازمان انتقال خون, تاثیر رسانه های فراگیر نظیر تلویزیون بیشتر از سایر رسانه ها بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منتظری تختی، لیلی، اسلامی، حسین، و مزیدی، علی محمد. (1395). ارزیابی دیدگاه اهداکنندگان خون نسبت به تبلیغات سازمان انتقال خون شهر بندرعباس. پژوهشی خون، 13(1)، 45-53. SID. https://sid.ir/paper/78774/fa

    Vancouver: کپی

    منتظری تختی لیلی، اسلامی حسین، مزیدی علی محمد. ارزیابی دیدگاه اهداکنندگان خون نسبت به تبلیغات سازمان انتقال خون شهر بندرعباس. پژوهشی خون[Internet]. 1395؛13(1):45-53. Available from: https://sid.ir/paper/78774/fa

    IEEE: کپی

    لیلی منتظری تختی، حسین اسلامی، و علی محمد مزیدی، “ارزیابی دیدگاه اهداکنندگان خون نسبت به تبلیغات سازمان انتقال خون شهر بندرعباس،” پژوهشی خون، vol. 13، no. 1، pp. 45–53، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا