مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی میگو

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 283

چکیده

 مطالعه سیستم بازاریابی میگو جهت پیدا کردن راه کارهای افزایش تقاضای آن در داخل از ضروریات است. کانال این بازار از تولید کننده (صید و پرورش) در جنوب کشور تا مصرف کننده در مرکز کشور کشیده شده است. حاشیه بازاریابی میگو از تفاوت قیمت دریافتی پرورش دهنده و قیمت پرداختی مصرف کننده به دست می آید. این مطالعه با استفاده از اطلاعات به دست آمده از عمل آوران و بازار خرده فروشی میگو در تهران و با استفاده از Markup model صورت گرفته است. نتایج مطالعه نشان می دهد که قیمت سر مزرعه, قیمت عمده فروشی میگو و هزینه حمل و نقل از عوامل موثر بر حاشیه کل بازاریابی میگو می باشند. هزینه های حمل و نقل و سایز هزینه های بازاریابی به جز هزینه حمل و نقل از عوامل موثر بر حاشیه خرده فروشی میگو می باشند. در مطالعه بازار عمده فروشی میگو از طریق محاسبه کارایی قیمتی بازار که یکی از راه های بررسی بازار می باشد, نسبت کارایی قیمتی بازار با 2.01 نشان دهنده عملکرد قیمتی بالای بازار و شاخص بازدهی سرمایه با 0.38 نشان دهنده بازدهی یک واحد سرمایه در بازار عمده فروشی میگو می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشورعامری، ژیلا، و یزدانی، سعید. (1386). بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی میگو. علوم کشاورزی، 13(2)، 275-283. SID. https://sid.ir/paper/7936/fa

    Vancouver: کپی

    دانشورعامری ژیلا، یزدانی سعید. بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی میگو. علوم کشاورزی[Internet]. 1386؛13(2):275-283. Available from: https://sid.ir/paper/7936/fa

    IEEE: کپی

    ژیلا دانشورعامری، و سعید یزدانی، “بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی میگو،” علوم کشاورزی، vol. 13، no. 2، pp. 275–283، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button