مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: در پژوهش های روان درمانی ذهن آگاهی به عنوان یک حالت ارتقاء دهنده تفکر خودآگاهی برای بهبود بهزیستی در نظر گرفته می شود. این مطالعه به منظور تعیین اثر آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس روی کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه شبه تجربی 40 دانشجوی دختر مبتلا به افسردگی در دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان به صورت در دسترس و غیرتصادفی در دو گروه 20 نفری کنترل و آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس قرار گرفتند. دانشجویان گروه مداخله به صورت گروهی, آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس (8 جلسه, هفته ای دو جلسه 1.5 ساعته) را دریافت نمودند و گروه کنترل آموزشی دریافت ننمود. همه آزمودنی ها در ابتدا و انتهای مطالعه فرم کوتاه پرسشنامه افسردگی Beck (فرم کوتاه) را تکمیل نمودند.یافته ها: میانگین نمره افسردگی قبل از مداخله در گروه مورد 21.10±5.6 بود که بعد از مداخله آموزش ذهن آگاهی به 11.50±3.70 تغییر یافت (P<0.05).نتیجه گیری: آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های افسردگی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ستارپور، فریبا، احمدی، عزت اله، و صادق زاده، ساناز. (1394). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 17(3 (پی در پی 55))، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/79472/fa

    Vancouver: کپی

    ستارپور فریبا، احمدی عزت اله، صادق زاده ساناز. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان[Internet]. 1394؛17(3 (پی در پی 55)):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/79472/fa

    IEEE: کپی

    فریبا ستارپور، عزت اله احمدی، و ساناز صادق زاده، “اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، vol. 17، no. 3 (پی در پی 55)، pp. 81–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/79472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا