Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

762
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی مهارت های بالینی یکی از اجزای مهم فرایند آموزش دوره پرستاری است. این مطالعه با هدف مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی (آسکی) و سنتی انجام گردید. مواد و روش ها: در این پژوهش نیمه تجربی که در سال 1396 انجام پذیرفت, تعداد 124 نفر از دانشجویان ترم 6 پرستاری به روش سرشماری انتخاب و به روش تصادفی به صورت مساوی به دو گروه سنتی و گروه آزمون بالینی ساختارمند عینی (آسکی) تقسیم شدند. سپس مهارت های بالینی آنها در پرستاری اورژانس با استفاده از چک لیست ارزیابی گردید. پس از آزمون بازخورد آنها در خصوص دو روش ارزشیابی با استفاده از پرسشنامه ارزیابی شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های تی مستقل و کای دو تحلیل گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد نمره مهارت های باز کردن راه هوایی, مانیتورینگ و ارایه شوک, فشردن قفسه سینه و همین طور نمره کل عملکرد دانشجویان گروه آسکی بصورت معنی داری بالاتر بود (05/0>P ). همچنین, نمره بازخورد دانشجویان در گروه آسکی از نظر مرتبط بودن با اهداف دوره, منصفانه بودن, تاثیر بر قدرت تصمیم گیری در شرایط بحرانی, عادلانه بودن و سنجش سطح وسیعی از اطلاعات در مقایسه با دانشجویان گروه سنتی بالاتر بود (05/0>P ). بحث و نتیجه گیری: یافته های این مطالعه حاکی از عملکرد بهتر دانشجویان در گروه آسکی و بازخورد بهتر آنها نسبت به آزمون آسکی در مقایسه با روش سنتی بود. توصیه می شود جهت ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری از آزمون بالینی ساختارمند عینی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسین آبادی، رضا، غلامی، محمد، میرزایی شریفی، سمیه، بیرانوند، شورانگیز، عنبری، خاطره، و تاروردیان، اکرم. (1397). مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی. یافته، 20(4 (پیاپی 78) )، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/79954/fa

    Vancouver: کپی

    حسین آبادی رضا، غلامی محمد، میرزایی شریفی سمیه، بیرانوند شورانگیز، عنبری خاطره، تاروردیان اکرم. مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی. یافته[Internet]. 1397؛20(4 (پیاپی 78) ):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/79954/fa

    IEEE: کپی

    رضا حسین آبادی، محمد غلامی، سمیه میرزایی شریفی، شورانگیز بیرانوند، خاطره عنبری، و اکرم تاروردیان، “مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی،” یافته، vol. 20، no. 4 (پیاپی 78) ، pp. 51–62، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/79954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا