مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

کارآفرینی فرهنگی، کارآفرینی بومی ضرورتی برای توسعه کارآفرینی در آموزش عالی

نویسندگان

مهرآرا اسداله

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه ملاحظات فرهنگی با شتاب به درون جهان اندیشه و عمل توسعه در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی منتقل و راهبرد مردم محور توسعه انسانی را جایگزین راهبرد کالا محور توسعه اقتصادی نموده این مفهوم پردازی توسعه, فرهنگ را از حاشیه خارج و در پارادایم های توسعه, فرهنگ به عنوان یک متغیر میانجی موثر در ساختار نیازها و خواست های جوامع نقش مهمی دارد.مهمتر از آن توجه به سرمایه های اجتماعی و فرهنگی و تقویت شاخص های کمی و کیفی آنها در توسعه کشور است. تقویت سرمایه های اجتماعی و فرهنگی در کنار سایر عوامل نقشی مهم و حیاتی در ابعاد مختلف توسعه کشور داشته و نگاه تقلیل گرایانه را به معیارها و جنبه هایی از رشد کاهش خواهد داد و همچنین زمینه ساز توسعه ای فراگیر, متوازن, پایدار و متعالی خواهد بود. کارآفرینی مهمترین اثر خود را از طریق افزایش اشتغال درجامعه و توسعه اقتصادی می گذارد که با ارزش آفرینی های اقتصادی و معنوی اثار و ثمرات اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی وسیاسی بسیاری برای افراد, سازمانها و جامعه در سطح کلی و فراملی و بومی دارد و می تواند پاسخگوی بسیاری از چالشهای روز جامعه باشد.کارآفرینی بومی برایجاد, اداره و گسترش فعالیت های جدید کارآفرینانه همراه با مخاطره برای استفاده افراد بومی و فراگیر است و می تواند با جهت گیری های فرهنگی بر اهداف اقتصادی و نیز غیر اقتصادی را در پی داشته باشد. کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر منعکس کننده ارزشهای فرهنگی هر جامعه, نتیجه یک فرایند تولید منطقی خاصی هستند که باید شناسایی شوند ... در این مقاله با تاکید بر فرهنگ بومی, کارآفرینی بومی و کارآفرینی فرهنگی ضرورتی برای توسعه هر کشوری علی الخصوص در سطج فردی, بومی (محلی یا منطقه ای) و ملی حواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرآرا، اسداله. (1386). کارآفرینی فرهنگی, کارآفرینی بومی ضرورتی برای توسعه کارآفرینی در آموزش عالی. همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809206/fa

    Vancouver: کپی

    مهرآرا اسداله. کارآفرینی فرهنگی, کارآفرینی بومی ضرورتی برای توسعه کارآفرینی در آموزش عالی. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809206/fa

    IEEE: کپی

    اسداله مهرآرا، “کارآفرینی فرهنگی, کارآفرینی بومی ضرورتی برای توسعه کارآفرینی در آموزش عالی،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809206/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button