مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامه ریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی

نویسندگان

نوحی عصمت

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 فرایند تدوین و طراحی کوریکولوم آموزشی فرآیندی پویاست و صاحبان فرایند آموزش (اعضا هیات علمی) در نظام آموزش پزشکی مسوول بازنگری و تهیه برنامه درسی هستند. لذا با درک اصول و ایده های آموزشی سروکار دارند. اجرای کوریکولوم تغییر یافته متناسب با روش های نوین آموزشی از جمله یادگیری بر مبنای حل مساله یادگیری بر مبنای وظیفه حرفه ای توانایی راهبری کردن، کار گروهی و همکاری، مسوولیت پذیری و صبر و تحمل و مدیریت افراد و تلاش بی وقفه، مطالعه و تحقیق را طلب می نماید. برنامه درسی در آموزش پزشکی باید به گونه ای طرح ریزی شود که دانشجویان مفاهیم علمی، تحت پوشش طب را به دست آورند و توانایی استفاده از اصول و مهارت ها را به صورت عاقلانه در حل مشکلات مربوط به بهداشت و درمان توسعه دهند.برنامه ریزان آموزشی در اجرا و طرح ریزی برنامه درسی، علوم کلینیکی و پایه، درمان، تکنولوژی تغییرات در شناخت بیماری ها و تاثیر نیازهای اجتماعی و تقاضاها برای مراقبت بهداشتی را تعریف و تعیین می نمایند و در این میان، اگر چه برنامه موضوعات تخصصی مانند علوم پایه طب، رشته های بالینی متنوع را در بردارد، ولی موضوعات اخلاق پزشکی، ارتباطات، ارزش های انسانی، رفتاری، اجتماعی و اقتصادی، دانش ها، مهارت ها، نگرش ها و رفتارهای مورد نیاز برای مهارت های آینده، فعالیت پزشکی را مجهز می کند. طبق مطالعات در قرن حاضر برای رسیدن به گستره وسیع علم در آموزش پزشکی، توسعه توانایی یادگیری مستقل همراه با هدایت مدرسین، با استراتژی یادگیری بر اساس مساله در سیستم های انسان، با یک برنامه ادغام شده با طرح (SPICES) پاسخ گو می باشد. چرا که کوریکولوم سنتی به دلیل تکه تکه شدن و جدایی رشته ها در آموزش پایه و فاصله زمانی و موضوعی مطالب تخصصی در دوره های بالینی، موجب فراموشی، عدم یادگیری عمیق و چند جانبه مسایل پزشکی در دانشجویان می گردد.بنابراین، به منظور یک پارچه نمودن مطالبی که به صورت جداگانه و به صورت رشته های جداگانه در دوره های آکادمیک آموزش پزشکی ارایه می شود، نیازمند یک کوریکولوم تلفیق یافته، به صورت بلوکهای آموزشی Organ Based در قالب طرح مسایل از پیش تعیین شده و بیمار محور توسط گروه های آموزشی هستیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوحی، عصمت. (1384). مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامه ریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی. همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. SID. https://sid.ir/paper/816068/fa

    Vancouver: کپی

    نوحی عصمت. مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامه ریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی. 1384. Available from: https://sid.ir/paper/816068/fa

    IEEE: کپی

    عصمت نوحی، “مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامه ریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی،” presented at the همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/816068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button