مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفی عملکرد پرستاران نسبت به اصول مستند سازی و تعیین نیازهای آموزشی آنان به منظور ارائه برنامه آموزشی ارتقا کیفیت

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 69

چکیده

 مستندسازی یکی از مهم ترین عملکردهای پرستاری است که حدود 30 درصد وقت آنان را به خود اختصاص می دهد. هیچ چیز به انداره ثبت کامل و استاندارد نمی تواند بیانگر تمام مراقبت های داده شده به بیماران باشد. با توجه به گزارشات نگران کننده در مورد وضعیت گزارش نویسی پرستاران در بیمارستان های آموزشی منتخب دانشگاه های علوم پزشکی ایران, تبریز, تهران, و گلستان مبنی بر عملکرد نامطلوب پرستاران در ثبت گزارشات, این پژوهش با هدف مطالعه وضعیت عملکرد گزارش نویسی پرستاران در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و نیز تعیین عوامل موثر بر میزان آگاهی و نگرش ایشان نسبت به اصول مستندسازی انجام گرفت. این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد که وضعیت آگاهی, نگرش و عملکرد 54 پرستار کاردان و کارشناس شاغل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را نسبت به اصول مستندسازی مورد بررسی قرار داده است. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه ای مربوط به آگاهی و نگرش و چک لیستی مربوط به عملکرد می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که نه درصد از جامعه آماری نسبت به اصول مستندسازی از آگاهی ضعیف و 63 درصد از آگاهی خوب برخوردار بودند. از نظر نگرش, تنها 9.2 درصد از جامعه آماری از نگرش ضعیف برخوردار بودند. تنها 5.6 درصد پرستاران برگ گزارش پرستار را در سطح خوب تکمیل کرده بودند. علی رغم عملکرد نامطلوب پرستاران در ثبت گزارشات پرستاری, اکثر آنان از آگاهی و نگرش خوبی برخوردار بودند. لذا عوامل دیگری به جز آگاهی و نگرش باید در وضعیت عملکرد دخالت داشته باشند. این عوامل می توانند شامل وقت گیر بودن ثبت گزارشات برای برخی از پرستاران, نبودن تاکید لازم از طرف مسوولین و پزشکان معالج, عدم تاثیر ثبت کامل گزارشات در ترفیع کاری پرسنل, عدم سیستم پاداش و تنبیه, نبودن عوامل ابقاگر و انگیزشی در محیط کاری باشد. لذا مطالعه عوامل انگیزشی بهداشتی بر اساس تئوری هرزبرگ در مورد ایشان توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عسکری مجدآبادی، حسام الدین، و کاهویی، مهدی. (1382). بررسی کیفی عملکرد پرستاران نسبت به اصول مستند سازی و تعیین نیازهای آموزشی آنان به منظور ارائه برنامه آموزشی ارتقا کیفیت. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 10(4 (مسلسل 30))، 61-69. SID. https://sid.ir/paper/81807/fa

Vancouver: کپی

عسکری مجدآبادی حسام الدین، کاهویی مهدی. بررسی کیفی عملکرد پرستاران نسبت به اصول مستند سازی و تعیین نیازهای آموزشی آنان به منظور ارائه برنامه آموزشی ارتقا کیفیت. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1382؛10(4 (مسلسل 30)):61-69. Available from: https://sid.ir/paper/81807/fa

IEEE: کپی

حسام الدین عسکری مجدآبادی، و مهدی کاهویی، “بررسی کیفی عملکرد پرستاران نسبت به اصول مستند سازی و تعیین نیازهای آموزشی آنان به منظور ارائه برنامه آموزشی ارتقا کیفیت،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 10، no. 4 (مسلسل 30)، pp. 61–69، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81807/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button