مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,408
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,241
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر شیوه های آموزش سنتی، الکترونیکی و الکترونیکی- سنتی بر یادگیری درس داروشناسی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 127

چکیده

 اهداف: افزایش روزافزون در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر سبب تغییر در آموزش و شیوه های آن شده و ضرورت پژوهش در حوزه آموزش الکترونیکی را دو چندان کرده است. پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسه سه روش آموزش الکترونیکی, الکترونیکی- سنتی و سنتی در یادگیری درس داروشناسی دانشجویان پرستاری, قصد دارد در جهت تحقق تحول آموزش گام بردارد.مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی بر اساس روش نمونه گیری مبتنی بر هدف, 90 دانشجوی پرستاری ورودی 1393 و 1394 انتخاب شدند که درس داروشناسی را در ترم دوم سال تحصیلی 1394 داشتند. این افراد پس از اعلام موافقت به مطالعه وارد شدند. دانشجویان بر اساس تخصیص تصادفی به سه گروه آموزشی 30 نفری (الکترونیکی, سنتی و الکترونیکی- سنتی) وارد مطالعه شدند. در پایان دوره, با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه, تاثیر سه روش آموزشی بر نمرات نهایی دانشجویان بررسی شد.یافته ها: بر اساس مقایسه میانگین نمرات آزمون پایان دوره تفاوت معناداری بین سه روش آموزشی مشاهده و مشخص شد که روش آموزش الکترونیکی- سنتی در افزایش نمره دانشجویان موفق بوده است.نتیجه گیری: روش آموزش الکترونیکی- سنتی می تواند روش جایگزینی در آموزش درس داروشناسی دانشکده های پرستاری استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کیذوری، امیرحسین، و صادق پور، محسن. (1396). مقایسه تاثیر شیوه های آموزش سنتی, الکترونیکی و الکترونیکی- سنتی بر یادگیری درس داروشناسی در دانشجویان پرستاری. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 24(2)، 123-127. SID. https://sid.ir/paper/81886/fa

    Vancouver: کپی

    کیذوری امیرحسین، صادق پور محسن. مقایسه تاثیر شیوه های آموزش سنتی, الکترونیکی و الکترونیکی- سنتی بر یادگیری درس داروشناسی در دانشجویان پرستاری. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1396؛24(2):123-127. Available from: https://sid.ir/paper/81886/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین کیذوری، و محسن صادق پور، “مقایسه تاثیر شیوه های آموزش سنتی, الکترونیکی و الکترونیکی- سنتی بر یادگیری درس داروشناسی در دانشجویان پرستاری،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 24، no. 2، pp. 123–127، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا