مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش ارزش دوره زندگی مشتری (CLV) بر اساس مدل RFM

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 شرکت های امروزی به طور روز افزونی درآمدهای خود را از ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان کسب می کنند. در چنین محیطی, بازاریابی به بیشینه نمودن ارزش دوره زندگی مشتری و سهم مشتری که جمع ارزش دوره زندگی مشتریان شرکت است, کمک می کند. یکی از مشکلات عدیده شرکت هایی که قصد سنجش سوددهی مشتری را دارند این است که سیستم های حسابداری و گزارش دهی متمایل به سنجش سوددهی محصول هستند تا سوددهی مشتری. اما علی رغم این مشکلات, شرکت ها به دنبال روش هایی هستند تا ارزش دوره زندگی مشتریانشان را محاسبه کنند. در این مقاله, جهت تعیین ارزش دوره زندگی و بخش بندی مشتریان شعبه ای از بانک های خصوصی تازه تاسیس ایران بر اساس معیارهای تاخر, فراوانی و ارزش مالی(RFM) از روش خوشه بندی K میانگین استفاده شده است. تایید این نتایج با استفاده از روش تحلیل ممیزی صورت گرفته و در نهایت, بر اساس بخش بندی صورت گرفته, استراتژی هایی برای برخورد با هر یک از گروه های مشتری ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، بابک، و خانلری، امیر. (1386). سنجش ارزش دوره زندگی مشتری (CLV) بر اساس مدل RFM. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 14(47)، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/8198/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی بابک، خانلری امیر. سنجش ارزش دوره زندگی مشتری (CLV) بر اساس مدل RFM. بررسیهای حسابداری و حسابرسی[Internet]. 1386؛14(47):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/8198/fa

    IEEE: کپی

    بابک سهرابی، و امیر خانلری، “سنجش ارزش دوره زندگی مشتری (CLV) بر اساس مدل RFM،” بررسیهای حسابداری و حسابرسی، vol. 14، no. 47، pp. 7–20، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button