مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه سبک تفکر خلاقانه ربع مغزی D با سطح اثربخشی مدیران آموزشی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تسلط تفکر خلاق ربع مغزی D با اثربخشی عملکرد مدیران آموزشی در مقطع متوسطه شهر مشهد بوده است. به این منظور از پرسش نامه 60 سوالی سنجش تسلط ربع های مغزی هرمن جهت سنجش تسلط سبک تفکر خلاق ربع مغزیD در نمونه 103 نفری مدیران و از پرسش نامه 35 سوالی سنجش اثربخشی الگوی پارسونز جهت سنجش اثربخشی در نمونه 412 نفری دبیران که به صورت تصادفی طبقه ای نسبی از مدیران آموزشی و دبیران مقطع متوسطه شهر مشهد در سال تحصیلی 88-1387 انتخاب شدند, استفاده شد. پس از ارایه پرسش نامه ها و جمع آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل آماری علاوه بر میانگین و انحراف استاندارد از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون نیز استفاده گردید. بر اساس نتایج به دست آمده, تسلط ربع مغزی D در سطح اطمینان 0.99 رابطه مثبت و معناداری با اثربخشی عملکرد مدیران آموزشی در چهار مولفه: قابلیت انطباق, تحقق هدف ها, انسجام (یگانگی) و تداوم (مداومت) نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدعباس زاده، میرمحمد، غنایی چمن آباد، علی، و مقدسی، اکرم. (1388). بررسی رابطه سبک تفکر خلاقانه ربع مغزی D با سطح اثربخشی مدیران آموزشی. سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). SID. https://sid.ir/paper/820274/fa

    Vancouver: کپی

    سیدعباس زاده میرمحمد، غنایی چمن آباد علی، مقدسی اکرم. بررسی رابطه سبک تفکر خلاقانه ربع مغزی D با سطح اثربخشی مدیران آموزشی. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/820274/fa

    IEEE: کپی

    میرمحمد سیدعباس زاده، علی غنایی چمن آباد، و اکرم مقدسی، “بررسی رابطه سبک تفکر خلاقانه ربع مغزی D با سطح اثربخشی مدیران آموزشی،” presented at the سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/820274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button