مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه بین راهبردهای یادگیری، راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه دوم متوسطه دبیرستان های عادی دولتی شهرستان هیرمند در سال تحصیلی 93-94 تشکیل می دادند. دراین پژوهش تعداد 208 نفر به عنوان نمونه, با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب ومورد تحقیق قرار گرفتند. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش ازپرسشنامه سیاهه راهبردهای یادگیری 86 سوالی (کرمی, 1381) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون چند گانه گام به گام و آزمون t برای گروه های مستقل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که: (الف) فقط متغیر راهبردهای فراشناختی, پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی می باشد؛(ب)بین راهبردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد؛ (ج) بین راهبرد های یادگیری در دختران و پسران تفاوت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی، محمود، سرگلزایی، مهراله، و جنابادی، حسین. (1394). رابطه بین راهبردهای یادگیری, راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان. کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم انسانی و توسعه. SID. https://sid.ir/paper/823482/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی محمود، سرگلزایی مهراله، جنابادی حسین. رابطه بین راهبردهای یادگیری, راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/823482/fa

    IEEE: کپی

    محمود شیرازی، مهراله سرگلزایی، و حسین جنابادی، “رابطه بین راهبردهای یادگیری, راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم انسانی و توسعه. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/823482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button