مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت ارائه خدمات کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه مراجعه کنندگان، با استفاده از مدل لایب کوال

صفحات

 صفحه شروع 1052 | صفحه پایان 1062

چکیده

 زمینه و هدف: کتابخانه های دانشگاهی حوزه علوم پزشکی می توانند نقش اساسی در پرورش نیروهای متخصص و دستیابی به اهداف حوزه بهداشت و سلامت داشته باشند و چنانچه کتابخانه ای نتواند سطح کیفیت خدمات و در نتیجه رضایت کاربران خود را افزایش دهد,نقش آن ضعیف می گردد. این پژوهش به به مطالعه سطح کیفی خدمات کتابخانه مرکزی با استفاده از ابزار «لایب کوال» پرداخته است.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی و از نوع کاربری بوده که در سال 1393 انجام شده است. تعداد 296 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد لایب کوال جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون های آماری تی و آنالیز واریانس یکطرفه در سطح 0.05 و نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده شد.یافته ها: از بین ابعاد سه گانه تاثیرخدمات, کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان یک مکان, کاربران کتابخانه از مولفه تاثیر خدمات کتابخانه با میانگین 6.59 بیشترین میزان رضایت را داشته و میانگین مولفه های کتابخانه به عنوان یک مکان 5.68  و کنترل اطلاعات 5.64 بوده است.نتیجه گیری: وضعیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در هر سه مولفه تاثیرخدمات, کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان یک مکان, از سطح حداقل انتظارات کاربران بالاتر بوده است ولی با سطح مطلوب یا حداکثر رضایت, تفاوت داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی فر، محمدعلی، فیض آبادی، منصوره، دلیلی صالح، ملیحه، و صفاری، احسان. (1394). کیفیت ارائه خدمات کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه مراجعه کنندگان, با استفاده از مدل لایب کوال. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 22(6)، 1052-1062. SID. https://sid.ir/paper/82385/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی فر محمدعلی، فیض آبادی منصوره، دلیلی صالح ملیحه، صفاری احسان. کیفیت ارائه خدمات کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه مراجعه کنندگان, با استفاده از مدل لایب کوال. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1394؛22(6):1052-1062. Available from: https://sid.ir/paper/82385/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی یعقوبی فر، منصوره فیض آبادی، ملیحه دلیلی صالح، و احسان صفاری، “کیفیت ارائه خدمات کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه مراجعه کنندگان, با استفاده از مدل لایب کوال،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 22، no. 6، pp. 1052–1062، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا