مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

709
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر روش های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395

صفحات

 صفحه شروع 487 | صفحه پایان 493

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش به فعالیت های گفته می شود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی معلم طرح ریزی می شود و بین معلم و یک یا چند یادگیرنده به صورت یک کنش متقابل جریان می یابد. بر این اساس, پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش های آموزشی همتا و غیرهمتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعة آماری پژوهش را تمامی دانشجویان هوشبری مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال تحصیلی 96-1395 به تعداد 48 نفر تشکیل دادند که تمامی بعنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت گمارش تصادفی در دو گروه همتا و غیر همتا جای گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه چندقسمتی بود که روایی آن توسط متخصصان و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (a= 0/93) مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS16 و از روش های آمار توصیفی و تحلیلی (کوواریانس) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که یادگیری از همتایان بر عملکرد بالینی دانشجویانF=295/68, T=17, 19) P

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیذوری، امیرحسین، و یاقوتی مقدم، حمید. (1398). بررسی تأثیر روش های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 26(4 )، 487-493. SID. https://sid.ir/paper/82420/fa

    Vancouver: کپی

    کیذوری امیرحسین، یاقوتی مقدم حمید. بررسی تأثیر روش های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1398؛26(4 ):487-493. Available from: https://sid.ir/paper/82420/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین کیذوری، و حمید یاقوتی مقدم، “بررسی تأثیر روش های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 26، no. 4 ، pp. 487–493، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا