مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش شعردرمانی بر کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 150

چکیده

 زمینه و هدف: باورهای غیرمنطقی میانجی گر حالات هیجانی هستند و می توانند به عنوان علت اصلی پریشانی هیجانی تجربه شوند که آموزش شعردرمانی به عنوان یک عامل کاهش این پریشانی هیجانی است. بنابراین هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش شعردرمانی بر کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ارومیه بود.مواد و روش ها: طرح پژوهش از نوع طرح های نیمه آزمایشی, پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر ارومیه در سال تحصیلی 93-1392 بودند. روش نمونه گیری در این پژوهش خوشه ای چند مرحله ای بود که بر این اساس تعداد 30 دانش آموز دارای نمرات بالای باورهای غیرمنطقی انتخاب و برای گمارش تصادفی در گروه آزمایش و کنترل در نظر گرفته شدند و جلسات شعر درمانی بر روی گروه آزمایش اجرا شد و پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز بر روی آن ها اجرا شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس توسط نرم افزار SPSS.16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده, دانش آموزان گروه آزمایش, پس از مداخله در مقایسه با گروه کنترل باورهای غیر منطقی کمتری نشان دادند (P=0.005, F=9.91).نتیجه گیری: بر این اساس می توان برای افزایش باورهای منطقی از شعردرمانی بر مبنای شعرهای سهراب سپهری استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورامیررزداری، فاطمه، و کریمی ثانی، پرویز. (1395). اثربخشی آموزش شعردرمانی بر کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان دختر. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 23(1)، 143-150. SID. https://sid.ir/paper/82659/fa

    Vancouver: کپی

    پورامیررزداری فاطمه، کریمی ثانی پرویز. اثربخشی آموزش شعردرمانی بر کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان دختر. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1395؛23(1):143-150. Available from: https://sid.ir/paper/82659/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه پورامیررزداری، و پرویز کریمی ثانی، “اثربخشی آموزش شعردرمانی بر کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان دختر،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 23، no. 1، pp. 143–150، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button