مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیات

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این مطالعه ترکیب یافته های بدست آمده از 23 مقاله است که عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیات را با (الف) دانش آموزان با اختلال یادگیری در ریاضیات و خواندن, (ب) دانش آموزان هم سن و یا هم پایه بدون اختلال یادگیری و (ج) دانش آموزان کوچکتر با توانایی ریاضیات همسان بدون اختلال یادگیری, مورد مقایسه قرار می دهد. نتایج کلی نشان داد که دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی, تفاوتی در حافظه کاری, حافظه بلند مدت و معیارهای فراشناختی در مقایسه با دانش آموزان با اختلال یادگیری در ریاضیات و خواندن نشان ندادند. یافته ها همچنین نشان داد که دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضیات عملکرد قابل توجه پایین تری نسبت به دانش آموزان هم سن و هم پایه بدون اختلال یادگیری در هر دو معیار ریاضیات و شناختی نشان دادند. مقایسه بین دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضیات نسبت به دانش آموزان کوچکتر بدون اختلال یادگیری در معیارهای ریاضیات تفاوت گروهی معنی داری مشاهده نشد ولی کارایی کمتری در محاسبات ذهنی ریاضی نشان دادند و عموما گروه مشاهده تفاوتی در معیارهای شناختی نشان نداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری فر، حسین، شهید، فاطمه، رحیم زاده، حسین، حریفی زاده، عبدالمهدی، آلبوغبیش، ناهید، و نیکنام، موسی. (1394). بررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیات. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826830/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری فر حسین، شهید فاطمه، رحیم زاده حسین، حریفی زاده عبدالمهدی، آلبوغبیش ناهید، نیکنام موسی. بررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیات. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826830/fa

    IEEE: کپی

    حسین اکبری فر، فاطمه شهید، حسین رحیم زاده، عبدالمهدی حریفی زاده، ناهید آلبوغبیش، و موسی نیکنام، “بررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیات،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button