Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

749
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی این پژوهش, بررسی مقایسه ای درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان بر اساس الگوی لیکاف و جانسون (1980) است.روش: پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه ای است و نمونه ی مورد بررسی شامل 15 کودک عادی فارسی زبان مدارس عادی و 15 کودک فارسی زبان کم توان ذهنی آموزش پذیر مدارس استثنایی شهرستان جیرفت می شود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این کودکان خواسته شد تا پرسش نامه ی درک استعاره ی مفهومی محقق ساخته را تکمیل کنند. برای تجزیه و تحلیل و همچنین آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون تی برای مقایسه ی میانگین نمونه های مستقل و تحلیل چندمتغییره استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که میانگین درک استعاره مفهومی در کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر از کودکان عادی کمتر است (P<0.50).نتیجه گیری: عملکرد کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر در درک استعاره ی مفهومی با کودکان عادی تفاوت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنگر، عباسعلی، مظاهری، مهرداد، و سلطانی نژاد، محدثه. (1396). مقایسه ی درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان. تازه های علوم شناختی، 19(4 )، 28-42. SID. https://sid.ir/paper/82723/fa

    Vancouver: کپی

    آهنگر عباسعلی، مظاهری مهرداد، سلطانی نژاد محدثه. مقایسه ی درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(4 ):28-42. Available from: https://sid.ir/paper/82723/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی آهنگر، مهرداد مظاهری، و محدثه سلطانی نژاد، “مقایسه ی درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 4 ، pp. 28–42، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button