مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی توانایی های توجهی کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: هدف این مطالعه, بررسی روند تحول انواع توجه در کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله بوده است.روش: برای اجرای این پژوهش توصیفی- مقطعی, در سال 1395, از مراکز پیش دبستانی شهر تبریز, 200 کودک (100 دختر و 100 پسر) پنج تا هفت ساله به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. روند تحول انواع توجه با استفاده از آزمون انواع توجه حافظی و همکاران (1395) تعیین شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها, روش تحلیل واریانس دوراهه به کار رفت.یافته ها: نتایج نشان دادند که به جز توجه شنوایی کودکان دختر و پسر پیش دبستانی, نمرات انواع توجه (انتخابی, تقسیم شده, معطوف شده و همچنین نمره کل توجه), با در نظر گرفتن سن, افزایش یافته است. دو جنس, به غیر از توجه انعطاف پذیر, انتخابی و تقسیم شده, در بقیه موارد تفاوت معنادار داشتند. به استثنای توجه انتخابی, تقسیم شده و معطوف شده, در بقیه ی موارد, تعامل بین جنسیت و سن معنادار بود (p£.50).نتیجه گیری: توجه در کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله ماهیت تحولی پیچیده ای دارد که به بررسی و مطالعات بیشتر نیاز دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حافظی، علیرضا، یارمحمدیان، احمد، و قمرانی، امیر. (1396). مقایسه ی توانایی های توجهی کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله. تازه های علوم شناختی، 19(4 )، 84-93. SID. https://sid.ir/paper/82724/fa

    Vancouver: کپی

    حافظی علیرضا، یارمحمدیان احمد، قمرانی امیر. مقایسه ی توانایی های توجهی کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(4 ):84-93. Available from: https://sid.ir/paper/82724/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حافظی، احمد یارمحمدیان، و امیر قمرانی، “مقایسه ی توانایی های توجهی کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 4 ، pp. 84–93، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button