مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه: برای پرکردن شکاف بین موارد یادگیری در مدرسه و کارکردهای اجرایی, آموزش و یادگیری می بایست مسیر طبیعی خود را در مغز طی کند. یادگیری سازگار با مغز بر چگونگی یادگیری طبیعی مغز تاکید دارد و برای آموزش موثر, در صدد تغییر چارچوب, بر اساس ساختار و کارکرد واقعی مغز انسان است. هدف اصلی پژوهش حاضر, تعیین اثر یادگیری سازگار با مغز بر مولفه های انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی کارکردهای اجرایی دانش آموزان دبستانی است.روش: نوع طرح گروه کنترل نابرابر از طرح های نیمه آزمایشی بود. نمونه ی هدفمند, 38 دانش آموز پایه ی چهارم بود که در سال تحصیلی 95-94 از جامعه ی آماری شامل کلیه دانش آموزان مدارس دبستانی پسرانه ی غیردولتی منطقه ی پنج شهر تهران انتخاب شد. داده های پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون استروپ جمع آوری و با آزمون تی مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که یادگیری سازگار با مغز بر افزایش انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان پایه ی چهارم دبستان تاثیر دارد.نتیجه گیری: با در نظر گرفتن فعالیت های متنوع بر اساس یادگیری سازگار با مغز, ذهن دانش آموزان توانایی تغییر تمرکز ذهنی بین محرک های مختلف را کسب کرده و انعطاف پذیری افزایش یافته است. بر این اساس نیز برآیند آموزش ها برای معلم و دانش آموزان, آموزش آگاهانه و یادگیری آگاهانه است که زمینه را برای توجه انتخابی در فرایند یادگیری فراهم می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفی، سمیه، ابراهیمی قوام، صغری، عشایری، حسن، فرخی، نورعلی، و درتاج، فریبرز. (1396). اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی، 19(3 )، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/82855/fa

    Vancouver: کپی

    سیفی سمیه، ابراهیمی قوام صغری، عشایری حسن، فرخی نورعلی، درتاج فریبرز. اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(3 ):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/82855/fa

    IEEE: کپی

    سمیه سیفی، صغری ابراهیمی قوام، حسن عشایری، نورعلی فرخی، و فریبرز درتاج، “اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 3 ، pp. 51–61، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button