مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,678
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درمان اختلال بیش فعالی کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی- رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 34

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 اختلال بیش فعالی کم توجهی (Attention Deficit-Hyperactivity Disorder) یا به اختصار ADHD بیماری شایعی است که بروز آن در مدارس ابتدایی بین 2 تا 20 درصد می باشد. مبتلایان، در بخش هایی از مغز که با توجه و تمرکز و تنظیم فعالیت های حرکتی مرتبط است، دچار نقص های جزیی اما مشکل زا هستند. مشکل اصلی مبتلایان، ناتوانی در تنظیم رفتار است که موجب بروز مشکلات عدیده در منزل، مدرسه و در ارتباط با همسالان می گردد. این اختلال در زمینه های اقتصادی، شغلی و شخصیتی آثار منفی قابل توجهی بر فرد و اجتماع می گذارد. برای درمان ADHD باید از ترکیب روش های دارویی و غیر دارویی بهره جست. رویکردهای شناختی رفتاری که آموزش والدین و آموزگاران را در بر می گیرد، بخش مهمی از درمان را تشکیل می دهد. این روش ها که شامل آموزش برای شناخت صحیح بیماری و آموزش روش های شناختی ـ رفتاری برای یاری و مدیریت این کودکان است، اثر بسزایی در افزایش کارایی آنها داشته است. با استفاده از مطالعات قبلی و توجه به عوامل فرهنگی از سال 1377، برنامه جامعی توسط بخش فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان بیمارستان روزبه تدوین و اجرا شده است که در مقاله حاضر اصول درمان شناختی ـ رفتاری مزبور ذکر می گردد. بررسی اولیه درمان مزبور، موفقیت آن را تایید نموده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی، الهام، و علاقبندراد، جواد. (1379). درمان اختلال بیش‌ فعالی کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی- رفتاری . تازه های علوم شناختی، 2(4-3 (پیاپی 8))، 29-34. SID. https://sid.ir/paper/82867/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی الهام، علاقبندراد جواد. درمان اختلال بیش‌ فعالی کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی- رفتاری . تازه های علوم شناختی[Internet]. 1379؛2(4-3 (پیاپی 8)):29-34. Available from: https://sid.ir/paper/82867/fa

    IEEE: کپی

    الهام شیرازی، و جواد علاقبندراد، “درمان اختلال بیش‌ فعالی کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی- رفتاری ،” تازه های علوم شناختی، vol. 2، no. 4-3 (پیاپی 8)، pp. 29–34، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا