مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه: درگیری تحصیلی نقش مهمی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد, دانش آموزانی که معنا و هدفی برای فعالیت های خود می یابند, به طور فزاینده از یادگیری لذت می برند و برای کسب موفقیت انرژی بیشتری دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر خرم آباد بود.روش: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر خرم آباد در سال تحصیلی 1395-1394 بودند که از میان آنها 32 دانش آموز به شیوه نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب و با طرح پژوهش آزمایشی, از نوع پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه گواه در گروه های آزمایش و گواه گمارده شدند (16 نفر دانش آموزان در گروه آزمایش و 16 نفر در گروه گواه). مداخلات مربوط به آموزش معنادرمانی به مدت 12 جلسه 90 دقیقه ای طی یک جلسه در هفته بر روی دانش آموزان گروه آزمایش انجام گرفت. ابزار مورد استفاده پرسش نامه درگیری تحصیلی زرنگ (1391) بود. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیری (MANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش حاکی از تفاوت معنادار بین گروه ها بود. نتایج آزمون تک متغیره نیز حاکی از وجود تفاوت معنادار در دو گروه آزمایش و گواه بود و این نتایج در مرحله ی پیگیری نیز حفظ شده است.نتیجه گیری: بر این اساس, به معلمان پیشنهاد می شود در طول دوره ی آموزشی, معنادرمانی را به دانش آموزان آموزش دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، میردریکوند، فضل اله، و بیرانوند، کبری. (1396). اثر آموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی، 19(2 )، 52-61. SID. https://sid.ir/paper/82925/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، میردریکوند فضل اله، بیرانوند کبری. اثر آموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(2 ):52-61. Available from: https://sid.ir/paper/82925/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، فضل اله میردریکوند، و کبری بیرانوند، “اثر آموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 2 ، pp. 52–61، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button