Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,022
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,299
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش آگاهی واجی بر حافظه کاری در دانش آموزان با مشکلات خواندن

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف مطالعه اثربخشی مداخلات آموزش واج آگاهی بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان با مشکلات خواندن انجام گرفت. روش کار: به این منظور 30 دانش آموز دختر پایه اول ابتدایی که بر اساس چک لیست نارساخوانی علایم مشکلات یادگیری را داشتند به روش هدفمند گزینش و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) جای گرفتند. افراد گروه آزمایش در 13 جلسه 80 دقیقه ای بر اساس برنامه تدوین شده آموزش های واج شناختی دریافت نمودند. نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت کنندگان دو گروه با آزمون های آگاهی واجی سلیمانی_دستجردی (1384) و حافظه ی کاری وکسلر جمع آوری شد. نتایج: داده های حاصل از اجرای آزمون ها با روش تحلیل کوواریانس, اثربخشی مداخلات واج شناختی بر حافظه کاری را تایید کردند (001/0P<). نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی مداخلات واج شناختی در حافظه کاری و نقش همزمان در بهبود خواندن می توان ادعا کرد پرداختن به آموزش های واجشناختی در طول سال اول تحصیل و یا حتی پیش از دبستان ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حریری، پرستو، صابری، هایده، و ابوالمعالی، خدیجه. (1398). تاثیر آموزش آگاهی واجی بر حافظه کاری در دانش آموزان با مشکلات خواندن. تازه های علوم شناختی، 21(2 )، 52-60. SID. https://sid.ir/paper/82963/fa

    Vancouver: کپی

    حریری پرستو، صابری هایده، ابوالمعالی خدیجه. تاثیر آموزش آگاهی واجی بر حافظه کاری در دانش آموزان با مشکلات خواندن. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1398؛21(2 ):52-60. Available from: https://sid.ir/paper/82963/fa

    IEEE: کپی

    پرستو حریری، هایده صابری، و خدیجه ابوالمعالی، “تاثیر آموزش آگاهی واجی بر حافظه کاری در دانش آموزان با مشکلات خواندن،” تازه های علوم شناختی، vol. 21، no. 2 ، pp. 52–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا