مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف: بررسی نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان.روش: آزمودنی ها شامل 685 دانش آموز پایه سوم دبیرستان های شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.ابزار: پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران, و پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت که روایی و اعتبار آنها احراز شده بود. آزمودنی ها بر اساس پاسخ به پرسشنامه اهداف پیشرفت و نیز برتری جهت گیری آنها در پنج گروه بدون هدف, اجتنابی, رویکردی, تبحری و اهداف چندگانه قرار گرفتند.یافته ها: مقایسه میانگین مولفه های خودتنظیمی (شناخت, فراشناخت و مدیریت منابع) در آزمودنی های پنج گروه هدف, با روش تحلیل واریانس چند متغیره یک راهه نشان داد که میانگین های پنج گروه با همدیگر تفاوت دارند (p<0.001). انجام آزمون های تعقیبی توکی و شفه نشان داد که میانگین راهبردهای شناختی و مدیریت منابع در گروه های اجتنابی و بدون هدف از سایر گروه ها کمتر است (p<0.001). میانگین های یاد شده در سه گروه تبحری, رویکردی و چندگانه تفاوت معناداری نداشت. میانگین گروه بدون هدف, از اجتنابی ها هم کمتر بود (p<0.001). در مورد راهبردهای فراشناختی, مقایسه میانگین ها در بعضی گروه ها تفاوت داشت.نتیجه گیری: فراهم کردن محیط ها و ساختارهای انگیزشی چندگانه و تبحری نقش مهمی در رشد مهارت ها و مولفه های خودتنظیمی دارد که لازم است اقداماتی در مورد آنها صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کارشکی، حسین. (1387). نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی. تازه های علوم شناختی، 10(3 (مسلسل 39))، 13-21. SID. https://sid.ir/paper/82980/fa

Vancouver: کپی

کارشکی حسین. نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1387؛10(3 (مسلسل 39)):13-21. Available from: https://sid.ir/paper/82980/fa

IEEE: کپی

حسین کارشکی، “نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی،” تازه های علوم شناختی، vol. 10، no. 3 (مسلسل 39)، pp. 13–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82980/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button