مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه جنبه های شناختی- هیجانی کار در برخورد با مشتریان و همکاران (رویکرد نمونه برداری از وقایع)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف: بررسی کار هیجانی و جنبه های شناختی– هیجانی آن در برخورد با مشتریان و همکاران. ملزومات کار هیجانی عبارت اند از: اصالت هیجانی, ناهماهنگی هیجانی و انحراف هیجانی (تخطی از قوانین با برون ریختن هیجاناتی که فرد احساس می کند). تمرکز مطالعه بر فرد هدف و تعاملات وی با مشتری یا همکار و جنبه های شناختی– هیجانی کار بود.روش: پژوهش حاضر از نوع مطالعات رابطه ای است. شرکت کنندگان در این تحقیق 142 نفر (85 مرد و 57 زن) بودند که به کار خدماتی و غیرخدماتی اشتغال داشتند. تعداد تعاملات مرتبط یک هزار و 526 بود. برای گردآوری داده ها از روش نمونه برداری از وقایع استفاده شد که از روش ثبت تعامل های راچستر اقتباس گردیده است. برای سنجش عاطفه منفی از زیر مقیاس NA پاناس, و برای بهزیستی روان شناختی از پرسشنامه روان- تنی مور استفاده شد. داده ها با روش رگرسیون چند سطحی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: یافته ها نشان می دهند که احتمال ناهماهنگی هیجانی در تعامل با مشتریان و احتمال انحراف هیجانی در تعامل با همکاران بیشتر است. همچنین, این نتایج نشان دادند که کار هیجانی با بهزیستی روان شناختی رابطه منفی دارد.نتیجه گیری: هم ناهماهنگی هیجانی (که بیشتر در تعامل با مشتری ایجاد می شود) و هم انحراف هیجانی (که بیشتر در تعامل با همکار روی می دهد) بر بهزیستی روان شناختی فرد تاثیر منفی داشته و آن را کاهش می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرودستان، مهرنوش، و عریضی سامانی، سیدحمیدرضا. (1387). مطالعه جنبه های شناختی- هیجانی کار در برخورد با مشتریان و همکاران (رویکرد نمونه برداری از وقایع). تازه های علوم شناختی، 10(3 (مسلسل 39))، 53-62. SID. https://sid.ir/paper/82983/fa

Vancouver: کپی

فرودستان مهرنوش، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. مطالعه جنبه های شناختی- هیجانی کار در برخورد با مشتریان و همکاران (رویکرد نمونه برداری از وقایع). تازه های علوم شناختی[Internet]. 1387؛10(3 (مسلسل 39)):53-62. Available from: https://sid.ir/paper/82983/fa

IEEE: کپی

مهرنوش فرودستان، و سیدحمیدرضا عریضی سامانی، “مطالعه جنبه های شناختی- هیجانی کار در برخورد با مشتریان و همکاران (رویکرد نمونه برداری از وقایع)،” تازه های علوم شناختی، vol. 10، no. 3 (مسلسل 39)، pp. 53–62، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82983/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button