مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان با اهداف تسلط، عملکردگرا و عملکردگریز دانش آموز، والدین، معلم و کلاس

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 101

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف: در این پژوهش، سوال ها و فرضیه هایی مطرح شده است که مهمترین آنها عبارت است از بررسی رابطه بین اهداف یادگیری (دانش آموز، خانواده، معلم و کلاس) با خود ناتوان سازی. روش: در این پژوهش مقطعی - تحلیلی، جامعه آماری را کلیه دانش آموزان پایه اول تا سوم دوره متوسطه شهر اصفهان تشکیل دادند. حجم نمونه پژوهش 190 دانش آموز دختر و پسر بود که از 20 مدرسه شهر اصفهان به شیوه تصادفی مرحله ای، از بین دانش آموزان پنج ناحیه شهر انتخاب شدند. ابزارهای به کار گرفته شده، مجموعه مقیاس های الگوهای یادگیری سازگار بود. یافته ها: نتایج نهایی پژوهش حاکی از آن بود که متغیرهای اهداف تبحری دانش آموز، اهداف عملکرد گریزی دانش آموز، اهداف تبحری کلاس، اهداف عملکرد گریزی کلاس و به طور جداگانه رابطه معنی داری با خود ناتوان سازی پسران دارند. سایر نتایج نیز نشان داد که در گروه دانش آموزان دختر اهداف تبحری دانش آموز، اهداف عملکرد کلاس و اهداف تبحری والدین به طور مجزا، رابطه معنی داری با خود ناتوان سازی دارند. ضمنا، نتایج پژوهش حاکی از آن بود که پسران به طور معنی داری بیشتر از دختران از راهبردهای خودناتوان سازی استفاده می کنند. نتیجه گیری: بهتر است نظام آموزشی به گونه ای تغییر یابد که اساس ارزشیابی آن میزان رشد صلاحیت ها و تسلط افراد بر موضوع یادگیری باشد و نه رتبه و نمره، و نیز بر فرآیند پیشرفت دانش آموزان و در نظر گرفتن پاداش برای رشد میزان یادگیری و کنجکاوی آنها تمرکز شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، فاطمه، هاشمی شیخ شبانی، سیداسماعیل، و فاتحی زاده، مریم السادات. (1383). رابطه خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان با اهداف تسلط, عملکردگرا و عملکردگریز دانش آموز, والدین, معلم و کلاس . تازه های علوم شناختی، 6(4-3 (مسلسل 24))، 93-101. SID. https://sid.ir/paper/83010/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی فاطمه، هاشمی شیخ شبانی سیداسماعیل، فاتحی زاده مریم السادات. رابطه خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان با اهداف تسلط, عملکردگرا و عملکردگریز دانش آموز, والدین, معلم و کلاس . تازه های علوم شناختی[Internet]. 1383؛6(4-3 (مسلسل 24)):93-101. Available from: https://sid.ir/paper/83010/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رییسی، سیداسماعیل هاشمی شیخ شبانی، و مریم السادات فاتحی زاده، “رابطه خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان با اهداف تسلط, عملکردگرا و عملکردگریز دانش آموز, والدین, معلم و کلاس ،” تازه های علوم شناختی، vol. 6، no. 4-3 (مسلسل 24)، pp. 93–101، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button