مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شیوه آموزش به خود دستور دادن بر عملکرد حل مساله ریاضی و میزان توجه دانش آموزان دختر تکانشی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 47

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف این پژوهش، بررسی تاثیر شیوه آموزش به خود دستور دادن (خودآموزی) بر عملکرد حل مساله ریاضی و میزان توجه (عملکرد در آزمون های رمزگردانی وکسلر و همتایابی اشکال آشنا Matching Familiar Figures Test [MFFT]) در دانش آموزان تکانشی شهر جیرفت بود. آزمودنی ها، 24 دانش آموز دختر پایه اول راهنمایی با سبک شناختی تکانشی بودند که از طریق اجرای MFFT و به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه هشت نفره (آزمایش، گواه 1 و گواه 2) تقسیم شدند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات عبارت بودند از: آزمون های همتایابی اشکال آشنا، خرده آزمون رمزگردانی، آزمون معلم ساخته حل مساله ریاضی، و آزمون هوش کتل. گروه آزمایشی طی شش جلسه دو ساعته، راهبردهای حل مساله ریاضی را از طریق شیوه به خود دستور دادن دریافت نمود، گروه 1 تحت آموزش سنتی قرار گرفت و در گروه گواه 2 مداخله ای نشد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، نشانگر تاثیر شیوه آموزشی بر عملکرد حل مساله ریاضی گروه آزمایشی بود (P=0.001).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بختیاری اسفندقه، فروغ، مولوی، حسین، و ملک پور، مختار. (1381). تاثیر شیوه آموزش به خود دستور دادن بر عملکرد حل مساله ریاضی و میزان توجه دانش آموزان دختر تکانشی . تازه های علوم شناختی، 4(1 (مسلسل 13))، 37-47. SID. https://sid.ir/paper/83143/fa

    Vancouver: کپی

    بختیاری اسفندقه فروغ، مولوی حسین، ملک پور مختار. تاثیر شیوه آموزش به خود دستور دادن بر عملکرد حل مساله ریاضی و میزان توجه دانش آموزان دختر تکانشی . تازه های علوم شناختی[Internet]. 1381؛4(1 (مسلسل 13)):37-47. Available from: https://sid.ir/paper/83143/fa

    IEEE: کپی

    فروغ بختیاری اسفندقه، حسین مولوی، و مختار ملک پور، “تاثیر شیوه آموزش به خود دستور دادن بر عملکرد حل مساله ریاضی و میزان توجه دانش آموزان دختر تکانشی ،” تازه های علوم شناختی، vol. 4، no. 1 (مسلسل 13)، pp. 37–47، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83143/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button