مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره: نقد کیفی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در این تحقیق، با کاربرد روش شناسی کیفی، تلاش شده است تا به نقد جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره روان شناختی پرداخته شود. شیوه دستیابی به انگاره های ذهنی مشاوران مدارس کار در گروه های متمرکز، بحث گروهی و ذهن انگیزی (بارش افکار) بود. یافته ها در چند محور طبقه بندی شدند: جایگاه کنونی مشاوران مدارس، نگرش مسوولان به مشاوران، نگرش دانش آموزان به مشاوران، نگرش مشاوران به خود و رشته خود، آمیختن نقش مشاور با نقش های دیگر، نگرش اجتماع و شیوه های ارتقای جایگاه مشاوران در مدارس. نتایج، این فرض را «که عدم شکل گیری ساختارهای ذهنی مناسب، باعث عملکرد معیوب مشاوره روان شناختی شده است»، تایید می کند. تجزیه و تحلیل یافته ها، کاوش برای رسیدن به راه حل ها و پیشنهادها، است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاویانی، حسین، پورناصح، مهرانگیز، نوری زاده، مریم، و قدس میرحیدری، سیمین. (1381). جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره: نقد کیفی. تازه های علوم شناختی، 4(1 (مسلسل 13))، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/83144/fa

    Vancouver: کپی

    کاویانی حسین، پورناصح مهرانگیز، نوری زاده مریم، قدس میرحیدری سیمین. جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره: نقد کیفی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1381؛4(1 (مسلسل 13)):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/83144/fa

    IEEE: کپی

    حسین کاویانی، مهرانگیز پورناصح، مریم نوری زاده، و سیمین قدس میرحیدری، “جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره: نقد کیفی،” تازه های علوم شناختی، vol. 4، no. 1 (مسلسل 13)، pp. 67–74، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button