مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی خطاهای آوایی فارسی زبانان در فراگیری زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 186

چکیده

 تلفظ, کارکرد بسیار مهمی در درک گفتار و انتقال مفاهیم دارد. شمار چشمگیری از ایرانیان که در مدارس و دانشگاه ها به یادگیری زبان فرانسه می پردازند, در ماه های آغازین در زمینه تلفظ به خطاهایی چند گرفتار می شوند. این پژوهش به کمک آزمونهای تشخیصی و تولیدی, انواع خطاهای آوایی فارسی زبانان را استخراج و تجزیه و تحلیل می کند و نیز مشکلات فراگیران زبان فرانسه را در خوشه های ابتدایی واژه ها, انتقال منفی زبان فارسی یا انگلیسی, واکه های خیشومی, توزیع و جانشینی آواها, واکه های باز و بسته, کشش ماهیچه ای و... آشکار می نماید. نتایج حاصل از این واکاوی, پژوهش گر را به سوی طبقه بندی تازه ای از خطاها, بر حسب درجه آسانی, راهبری می کند. دستاوردهای این پژوهش فرضیه های واکاوی مقابله ای آواهای زبان فارسی و فرانسه را – مبنی بر آنکه هر چه تفاوتها و ناهمگونی های آواهای این دو زبان ژرف تر باشد, فراگیری آنها پیچیده تر خواهد بود, مورد تردید قرار می دهد. یافته ها, نشانگر آن است که هر چه آواهای زبان فارسی و فرانسه شباهت بیشتری به یکدیگر داشته باشند و از همدیگر کمتر تمیز داده شوند, فراگیر در تشخیص و تولید آنها با دشواری بیشتری رو به رو می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وکیلی فرد، امیررضا. (1381). واکاوی خطاهای آوایی فارسی زبانان در فراگیری زبان فرانسه. پژوهش زبان های خارجی، -(13)، 177-186. SID. https://sid.ir/paper/83179/fa

    Vancouver: کپی

    وکیلی فرد امیررضا. واکاوی خطاهای آوایی فارسی زبانان در فراگیری زبان فرانسه. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1381؛-(13):177-186. Available from: https://sid.ir/paper/83179/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا وکیلی فرد، “واکاوی خطاهای آوایی فارسی زبانان در فراگیری زبان فرانسه،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 13، pp. 177–186، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83179/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button