مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پایایی و روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری آکسفورد (SILL)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 بیش از سه دهه است که استادان, محققان و کارشناسان آموزش زبان انگلیسی به «راهبردهای یادگیری» (Learning Strategies) پرداخته اند. از تحقیقات روبین (1975) و استرن (1975) گرفته تا طبقه بندی راهبردهای یادگیری آکسفورد (1990) و نظریه های زبان آموزی اومالی و شاموت (1990) که در بردارنده راهبردهای یادگیری اند, همه و همه تلاش کرده اند که راهبردهای زبان آموزی مناسبی را شناسایی کنند. آنچه که همزمان با این تحقیقات مطرح بوده است, همانا پایایی (Reliability) و روایی (Validity) ابزارهای انتخاب راهبردهای یادگیری است. در این مقاله, نتایج اجرای یک پرسشنامه راهبردهای یادگیری به نام «پرسشنامه راهبردهای زبان آموزی» آکسفورد (1990 گزارش می شود. این پرسشنامه پنجاه سوالی است و برای کاربرد در محیط های غیر انگلیسی زبان طراحی شده است. نتایج این تحقیق - که با روش آماری «تحلیل عامل تاییدی» (Confirmatory Factor Analysis) و «آلفای کرانباخ» (Cronbach’s Alpha) بدست آمده است, نشان می دهد که پایایی پرسشنامه SILL مناسب است, ولی روایی سازه آن در حد انتظار نیست؛ پس, باید سازه های آن را بازنگری کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزآبادی فراهانی، داوود، و نجاتی، رضا. (1387). پایایی و روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری آکسفورد (SILL). پژوهش زبان های خارجی، -(50)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/83219/fa

    Vancouver: کپی

    برزآبادی فراهانی داوود، نجاتی رضا. پایایی و روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری آکسفورد (SILL). پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(50):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/83219/fa

    IEEE: کپی

    داوود برزآبادی فراهانی، و رضا نجاتی، “پایایی و روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری آکسفورد (SILL)،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 50، pp. 5–22، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button