مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محیط تدریس، میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره گرامر و تدریس گرامر

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 164

چکیده

 یکی از جنبه های تدریس نظر و باورهای معلم درباره تدریس, یادگیری, یادگیرنده, محتوی تدریس, و به طور کلی مسایلی است که در کار خود با آن سر و کار دارد. هدف اصل این تحقیق مطالعه تاثیر عوامل فردی چون میزان تحصیلات, میزان تجربه تدریس, و جنسیت و عوامل محیطی چون محیط تدریس بر نظر و باور معلمان زبان درباره تدریس گرامر است. بدین منظور 130 معلم زبان زن و مرد و با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و تجربه تدریس متفاوت که در مدارس دولتی و موسسات خصوصی زبان تدریس می کردند انتخاب شدند. آنان پرسشنامه ای 25 سوالی- با مقیاس لیکرت - را پاسخ دادند که 5 عنصر باور آنان درباره گرامر را مورد پرسش قرار می داد: معنی و مفهوم گرامر / اهمیت گرامر / روش و شیوه تدریس گرامر / نحوه تصحیح اغلاط گرامری / و تکنیک ها, فعالیت ها, تمرینات, و فرایندهای مورد استفاده در تدریس گرامر. نتایج آزمون - ت نشان داد که نظر و باور معلمان با میزان تحصیلات, تجربه تدریس, و محیط تدریس متفاوت درباره گرامر یکسان نیست و تفاوت معنی داری بین آنان وجود دارد در حالی که تفاوت معنی داری بین نظر و باورهای معلمان زن و مرد (جنسیت) درباره گرامر و تدریس آن وجود ندارد. این نتایج برای آموزش معلمان کاربرد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معینی، محمدرئوف. (1387). تاثیر محیط تدریس, میزان تحصیلات, تجربه تدریس, و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره گرامر و تدریس گرامر. پژوهش زبان های خارجی، -(49 (ویژه نامه انگلیسی))، 141-164. SID. https://sid.ir/paper/83230/fa

    Vancouver: کپی

    معینی محمدرئوف. تاثیر محیط تدریس, میزان تحصیلات, تجربه تدریس, و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره گرامر و تدریس گرامر. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(49 (ویژه نامه انگلیسی)):141-164. Available from: https://sid.ir/paper/83230/fa

    IEEE: کپی

    محمدرئوف معینی، “تاثیر محیط تدریس, میزان تحصیلات, تجربه تدریس, و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره گرامر و تدریس گرامر،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 49 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 141–164، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button