مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادبیات، بستری مناسب برای آموزش زبان به زبان آموز ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 115

چکیده

 برای آموزش زبان خارجی, نیاز به روشی داریم که بیشترین نیازهای انگیزشی زبان آموز را در راه یادگیری زبان برآورده کند. استفاده از متن های ادبی, ابزار بسیار مناسبی است تا جدا از بستری برای طرح آموزه های زبان, نیازهای انسانی زبان آموز را هم برآورد. متن های ادبی با دیدگاه های انسانی, متونی حقیقی اند که طرح آن در آموزش زبان, انگیزه های عاطفی و خلاقانه ای به وجود می آورد تا کیفیت یادگیری زبان ارتقا یابد. با استفاده از متون ادبی که بازتاب کنش های زبانی جامعه اند, آموزگاران زبان ابزار قدرتمندی را در اختیار می گیرند تا زبان در حال یادگیری را همراه ظرافت های زبانی آن بیاموزانند. متون ادبی یکی از مولفه های قدرتمند فرهنگ هر جامعه ای ست که در صورت به کارگیری آن در راه آموزش زبان, گوشه های فرهنگی مستتر در زبان را به زبان آموز منتقل خواهد کرد؛ تا او زبانی را درک کند که به درستی در فعالیت های حرفه ای اش پاسخگوی نیاز جامعه باشد. زبان آموز ایرانی با جذب ادبیات کهن خود در خانواده و جامعه, مستعد فراگیری زبان به کمک متون ادبی ست؛ چرا که بیش و کم ادبیات را رکن اساسی فرهنگ خود می داند و به آن افتخار می کند. چگونگی گزینش متون ادبی در کلاس درس, اهمیت بسیاری دارد. برای این منظور می باید با توجه به سطح زبان آموزان متن هایی برای طرح در کلاس برگزید. می باید از متون ساده تر آغاز کرد و به تدریج به موازات رشد ادراکی دانشجویان به ارایه متون سخت تر اقدام کرد. عوامل موثر در جذب بهتر آموزه های زبان, بیشتر متاثر از انگیزه های خودجوش زبان آموزان است. به این معنی که با در آمیختن با جهان متن و فهم مضامین آن, گفت و گویی میان متن و خواننده برقرار می شود. شرکت فعالانه زبان آموز در مقام خواننده متن, سبب دریافت مولفه های ساختاری زبان تازه توسط او می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطافتی، رویا. (1387). ادبیات, بستری مناسب برای آموزش زبان به زبان آموز ایرانی. پژوهش زبان های خارجی، -(46)، 101-115. SID. https://sid.ir/paper/83237/fa

Vancouver: کپی

لطافتی رویا. ادبیات, بستری مناسب برای آموزش زبان به زبان آموز ایرانی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(46):101-115. Available from: https://sid.ir/paper/83237/fa

IEEE: کپی

رویا لطافتی، “ادبیات, بستری مناسب برای آموزش زبان به زبان آموز ایرانی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 46، pp. 101–115، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83237/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button