مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش هیجانی و جرات ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 41

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و جرات ورزی با مشارکت کلامی بین فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, با توجه به جنسیت, میزان برون گرایی و سطح بسندگی زبان انگلیسی انجام شد. 68 دختر و 47 پسر در دو سطح مبتدی و متوسط از بسندگی زبان به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند و با پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینک و پرسشنامه شخصیتی تجدید نظر شده نئو مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون همزمان و گام به گام نشان داد که برون گرایی, سطح بسندگی زبان انگلیسی و جنسیت می توانند تغییرات مشارکت کلامی را پیش بینی نمایند. متغیر هوش هیجانی, به دلیل عدم ارتباط و متغیر جرات ورزی, به رغم ارتباط مستقیم و معنی دار با مشارکت کلامی, به واسطه همپوشی با متغیر برون گرایی از تحلیل خارج شدند. نتایج آزمون t نشان دهنده مشارکت کلامی و جرات ورزی بیشتر فراگیران برون گرا نسبت به فراگیران درون گرا بود. با توجه به نتایج پژوهش, پیشنهاد می شود دوره های آموزش جرات ورزی برای فراگیران درون گرا در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خان زاده، علی، معرفت، حمیده، حجازی، باقر، و جعفری کندوان، غلامرضا. (1386). رابطه هوش هیجانی و جرات ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی، -(38)، 19-41. SID. https://sid.ir/paper/83303/fa

    Vancouver: کپی

    خان زاده علی، معرفت حمیده، حجازی باقر، جعفری کندوان غلامرضا. رابطه هوش هیجانی و جرات ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1386؛-(38):19-41. Available from: https://sid.ir/paper/83303/fa

    IEEE: کپی

    علی خان زاده، حمیده معرفت، باقر حجازی، و غلامرضا جعفری کندوان، “رابطه هوش هیجانی و جرات ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 38، pp. 19–41، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button