مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان ورزشی شهرستان عجب شیر

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر ارزیابی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان ورزشی شهر عجب شیر می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری را کلیه مصرف کنندگان ورزشی در شهرستان عجب شیر تشکیل می دهند, که در مدت یک ماه از کانال های توزیع محصول خرید نموده اند. برآورد نسبی جامعه آماری بر اساس اطلاعات مستخرج از فروشندگان کفش ورزشی بیشتر از 1500 نفر بود. برای برآورد حجم نمونه از فرمول کوکران برای جوامع نامتناهی استفاده شده که با در نظر گرفتن a=0.05 حجم نمونه برابر با 385 به دست آمد. در نهایت, تعداد پرسشنامه های توزیع شده با در نظر گرفتن تناسب 420 عدد در نظر گرفته شد. جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی و از طریق پرسشنامه استاندارد سویینی و سوایت (2008) انجام می شود. به منظور سنجش اعتبار برند 6 پرسش, تعهد به وفاداری 4 پرسش, رضایت 5 پرسش, تعهد مستمر 3 پرسش, گرایش به تغییر برند 2 پرسش و توصیه شفاهی به خرید با 3 پرسش مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش از تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد که اعتبار برند بر تعهد به وفاداری, مشتریان ورزشی عجب شیر تاثیری ندارد. ولی بر تعهد مستمر و بر رضایت مشتریان ورزشی عجب شیر تاثیری معناداری دارد. تعهد به وفاداری, تعهد مستمر و تعهد به وفاداری بر تمایل به تغییر برند مشتریان ورزشی عجب شیر تاثیر دارد. همچنین رضایت بر تعهد به وفاداری بر توصیه شفاهی به خرید دیگر مشتریان ورزشی عجب شیر تاثیر دارد ولی بر تمایل به تغییر برند مشتریان تاثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفیان پیشرباط، بهناز. (1395). تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان ورزشی شهرستان عجب شیر. کنفرانس بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی. SID. https://sid.ir/paper/834160/fa

    Vancouver: کپی

    نجفیان پیشرباط بهناز. تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان ورزشی شهرستان عجب شیر. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/834160/fa

    IEEE: کپی

    بهناز نجفیان پیشرباط، “تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان ورزشی شهرستان عجب شیر،” presented at the کنفرانس بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/834160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button