مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 132

چکیده

 تحقیق حاضر تلاشی است در جهت ارزیابی استفاده دانشجویان زبان انگلیسی از راهبردهای فراشناختی یادگیری. در این بررسی سه پرسش پژوهشی مطرح شده است. هدف از طرح پرسش نخست یافتن رابطه میان درک زبان آموزان از توانایی خود در زبان انگلیسی و استفاده آنها از راهبردهای فراشناختی است. نتایج حاصل, وجود رابطه ای مثبت و مستقیم را با ضریب همبستگی 0.50 نشان می دهد. سؤال دوم به تأثیر فضای آموزشی در میزان استفاده زبان آموزان از راهبردهای فراشناختی مربوط می شود. یافته های این پژوهش نشان داد که فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور بر میزان استفاده زبان آموزان از راهبردهای فراشناختی تأثیر متفاوت دارد. دانشجویان سال آخر نظام آموزش از راه دور در مقایسه با دانشجویان سال آخر دانشگاه روزانه (وابسته به کلاس) از راهبردهای فراشناختی بیشتر استفاده کردند. سؤال سوم درباره تأثیر تجربه تدریس زبان بر استفاده زبان آموزان از راهبردهای فراشناختی است که یافته های این پژوهش تأثیر مثبت تجربه تدریس را بر میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی پیشنهاد می کند که دانشجویان نظام آموزشی روزانه به استفاده بهینه از راهبردهای فراشناختی سوق داده شوند.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی، سیدمحمد، و احمدی زاد، زهره. (1380). بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور. پژوهش زبان های خارجی، -(11)، 121-132. SID. https://sid.ir/paper/83452/fa

    Vancouver: کپی

    علوی سیدمحمد، احمدی زاد زهره. بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1380؛-(11):121-132. Available from: https://sid.ir/paper/83452/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد علوی، و زهره احمدی زاد، “بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 11، pp. 121–132، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83452/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button