مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مقایسه ای ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دو خطه دو طرفه ایران بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله وسایل نقلیه

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 339

چکیده

 بخش عمده ای از راه های کشور به صورت جاده های دو خطه دو طرفه است. ظرفیت این راه ها یک پارامتر مهم در طراحی و بهره برداری آنهاست. حضور وسایل نقلیه سنگین باعث ایجاد تغییرات شدیدی در ظرفیت و سطح سرویس این راه ها, به خصوص در شیب می شود. به منظور اعمال تاثیر این قبیل وسایل نقلیه از مفهوم همسنگ سواری استفاده می شود. خصوصیات فیزیکی و عملکردی وسایل نقلیه سنگین, ویژگی های هندسی و ترافیکی مسیر و ویژگی های رفتاری رانندگان از عوامل اصلی موثر در میزان ضریب همسنگ سواری می باشند. هدف از این تحقیق, تعیین ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دوخطه دو طرفه ایران و ارزیابی مقایسه ای آنها بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله بوده است. در این راستا, گروه بندی خاص برای وسایل نقلیه پیشنهاد شده و ضریب همسنگ سواری به دو روش اختلاف سرعت و روش سرفاصله محاسبه و نتایج با یکدیگر مقایسه شده اند. مقایسه نتایج نشان می دهد که ضرایب به دست آمده از دو روش تا حد زیادی با یکدیگر همخوانی دارند. همچنین, جداول نشان می دهند که ضرایب همسنگ سواری در ایران از ضرایب پیشنهادی راهنمای ظرفیت راه ها کمتر است و میزان این تفاوت با افزایش شیب بیشتر می شود. با استفاده از ضرایب همسنگ سواری پیشنهادی, امکان ارزیابی دقیق تر ظرفیت و سطح خدمت راه های دوخطه دو طرفه میسر می شود که نقش بسزایی در بهبود روش های برنامه ریزی, طراحی و مدیریت این راه ها ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینی، بهنام، و شهراد، شروین. (1391). ارزیابی مقایسه ای ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دو خطه دو طرفه ایران بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله وسایل نقلیه. پژوهشنامه حمل و نقل، 9(4 (پیاپی 33))، 327-339. SID. https://sid.ir/paper/83702/fa

    Vancouver: کپی

    امینی بهنام، شهراد شروین. ارزیابی مقایسه ای ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دو خطه دو طرفه ایران بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله وسایل نقلیه. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1391؛9(4 (پیاپی 33)):327-339. Available from: https://sid.ir/paper/83702/fa

    IEEE: کپی

    بهنام امینی، و شروین شهراد، “ارزیابی مقایسه ای ضرایب همسنگ سواری وسایل نقلیه سنگین در راه های دو خطه دو طرفه ایران بر اساس روش های اختلاف سرعت و سرفاصله وسایل نقلیه،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 9، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 327–339، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button