مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اصلاحیه مقررات حمل ونقل بار بر خرابی و اضافه بارها با استفاده از سامانه هوشمند (مطالعه موردی استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 34

چکیده

 نیاز به توسعه و به دنبال آن افزایش درخواست ظرفیت حمل بار در کشور و محدودیت های موجود در برخی موارد منجر به تغییر آیین نامه های مربوطه می شود. تغییر در مقررات حمل بار و افزایش تناژ عبوری از مسیر با توجه به عدم تطابق با طرح روسازی های در حال بهره برداری, موجب وارد شدن آسیب های جدی به سازه روسازی خواهد شد. بنابراین هدف این پژوهش بررسی تاثیر اصلاح مقررات حمل بار در سال 1390 و اضافه بارها بر خسارت وارده به راه ها, می باشد. همچنین به بررسی جرایم و حساسیت روسازی به نوع وسیله نقلیه با اضافه بار, پرداخته شده است. در این ارتباط از داده های سیستم هوشمند تردد شمار و توزین در حال حرکت (WIM) نصب شده در محور اصفهان-مورچه خورت و اصفهان-نایین, استفاده شده است. بر اساس مقررات حمل بار و آیین نامه مربوط و نحوه کلاس بندی خودروها در سیستم تردد شمار و WIM و تطابق آنها با یکدیگر, ضریب بار هم ارز کل و محورهای هر کلاس محاسبه و در حالت قبل و بعد مقررات حمل بار, با بار مجاز و با اضافه بار محوری و اضافه بار کلی وسیله نقلیه, با یکدیگر مقایسه و خسارت وارده به روسازی, مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان دهنده آن است که تغییر مقرارت موجب وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به سازه روسازی موجود شده و اضافه بارها بخش قابل توجهی از بارگذاری را به خود اختصاص داده اند. همچنین هیچ تناسبی بین جریمه دریافتی, جریمه تعیین شده طبق ضوابط و خسارت وارده از طرف وسایل نقلیه با اضافه بار, وجود ندارد. از طرف دیگر خرابی روسازی به باربر دو محور نوع 2, بیشترین حساسیت را دارد. بنابراین, استفاده از سیستم WIM جهت کنترل بارها و توزیع آن روی محورهای باربرها ضروری است و تغییر مقررات مستلزم صرف هزینه بیشتر برای تعمیر و نگهداری است که وضعیت موجود دو محور یاد شده گواه برآن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوطالبی اصفهانی، محسن، و رضوانی، مهرداد. (1398). تاثیر اصلاحیه مقررات حمل ونقل بار بر خرابی و اضافه بارها با استفاده از سامانه هوشمند (مطالعه موردی استان اصفهان). پژوهشنامه حمل و نقل، 16(4 (پیاپی 61) )، 15-34. SID. https://sid.ir/paper/83731/fa

    Vancouver: کپی

    ابوطالبی اصفهانی محسن، رضوانی مهرداد. تاثیر اصلاحیه مقررات حمل ونقل بار بر خرابی و اضافه بارها با استفاده از سامانه هوشمند (مطالعه موردی استان اصفهان). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1398؛16(4 (پیاپی 61) ):15-34. Available from: https://sid.ir/paper/83731/fa

    IEEE: کپی

    محسن ابوطالبی اصفهانی، و مهرداد رضوانی، “تاثیر اصلاحیه مقررات حمل ونقل بار بر خرابی و اضافه بارها با استفاده از سامانه هوشمند (مطالعه موردی استان اصفهان)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 16، no. 4 (پیاپی 61) ، pp. 15–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button