مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی شاخص وضعیت روسازی راه (PCI) بر اساس مشخصات طرح اختلاط مارشال (مطالعه موردی منطقه 2 شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 169

چکیده

 سامانه مدیریت و نگهداری روسازی ارزیابی وضعیت فعلی رویه های آسفالتی و همچنین پیش بینی وضعیت آن ها در آینده با توجه به پارامترهای تاثیرگذار بر آن ها می باشد. بدین منظور پس از جمع آوری اطلاعات اولیه مدل هایی برای پیشبینی شاخص PCI با استفاده از نتایج آزمایش مارشال برای منطقه 2 تهران بزرگ بسط داده شده اند. جهت تخمین PCI, درصد قیر, مقاومت مارشال, ترافیک عبوری و سن روسازی بر اساس تست های آماری نرم افزار SPSS به عنوان متغییر مستقل مناسب انتخاب شدند. برای مدل سازی از دو روش جداگانه استفاده شده, روش اول از طریق فرآیند رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS که از مدل خروجی آن برای بررسی تاثیر هریک از متغیرها بر مدل (تحلیل حساسیت) استفاده شده نتایج تحلیل حساسیت نشان می دهد که مقاومت مارشال بیشترین تاثیر را به صورت مستقیم بر شاخص PCI دارد. روش دوم با بهره گیری از مفهوم برنامه نویسی ژنتیکی در نرم افزار GP ساخته شده و از مدل خروجی آن جهت بهینه سازی از نرم افزار MATLAB استفاده شده است. برای انجام بهینه سازی از الگویتم PSO و الگوریتم ژنتیک استفاده شده و مقدار بهینه هر یک از متغیر های مستقل برای ماکزیمم شدن شاخص PCI به دست آمده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مویدفر، رضا، و تقدسی، علی. (1396). بهینه سازی شاخص وضعیت روسازی راه (PCI) بر اساس مشخصات طرح اختلاط مارشال (مطالعه موردی منطقه 2 شهر تهران). پژوهشنامه حمل و نقل، 14(1 )، 157-169. SID. https://sid.ir/paper/83746/fa

    Vancouver: کپی

    مویدفر رضا، تقدسی علی. بهینه سازی شاخص وضعیت روسازی راه (PCI) بر اساس مشخصات طرح اختلاط مارشال (مطالعه موردی منطقه 2 شهر تهران). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1396؛14(1 ):157-169. Available from: https://sid.ir/paper/83746/fa

    IEEE: کپی

    رضا مویدفر، و علی تقدسی، “بهینه سازی شاخص وضعیت روسازی راه (PCI) بر اساس مشخصات طرح اختلاط مارشال (مطالعه موردی منطقه 2 شهر تهران)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 14، no. 1 ، pp. 157–169، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button