مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدلی برای مکان یابی بهینه دوربین های کنترل سرعت در راه ها

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 80

چکیده

 اعمال روش های گوناگون مدیریت سرعت در راهها و کنترل کردن سرعت حرکت وسایل نقلیه در محدوده سرعت ایمن, یکی از روش های مطرح در پیشگیری از وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی در جاده ها است. یکی از مهمترین و کارآمد ترین روش های جلوگیری از افزایش سرعت غیر مجاز در جاده ها و در پی آن پایین آمدن میزان تصادفات, بکارگیری ابزار های کنترل سرعت در جاده ها می باشد. با توجه به هزینه بالای بکارگیری سیستم های هوشمند کنترل سرعت و محدودیت در بودجه مالی پروژه ها و مجموعه محدودیت های دیگر که بر اساس شرایط هر پروژه در نظر گرفته می شود, پوشش دادن تمام طول یک مسیر توسط سیستم کنترل سرعت طرحی غیر اقتصادی و نامناسب تلقی شده و نیاز است تجهیزات کنترل سرعت تنها در نقاطی استفاده شوند که با توجه به محدودیت منابع موجب بیشترین پوشش و کارایی گردند. در این مقاله سعی بر آن بوده تا با توجه به محدودیتهای نصب و بکارگیری دوربینهای کنترل سرعت نسبت به ارائه یک مدل بهینه سازی با هدف بیشینه سازی پوشش آنها در یک مسیر اقدام شود. محدودیتهای مدل بهینه سازی ارائه شده بنابر مشخصات فیزیکی مسیر, محدودیت های دوربین ها, سوابق تصادفات در مقطع و سایر موارد است. اعتبار مدل ارائه شده بر روی مقطعی از جاده کرج - چالوس حد فاصل میدان امیر کبیر تا شهرستان گچسر به طول 60 کیلومتر انجام شد و نتایج حاصل از مکانیابی در حالات مختلف به ازای میزان بودجه مالی در دسترس مورد تحلیل قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میربها، بابک، و حسینی، سیدمهرداد. (1396). ارایه مدلی برای مکان یابی بهینه دوربین های کنترل سرعت در راه ها. پژوهشنامه حمل و نقل، 14(1 )، 68-80. SID. https://sid.ir/paper/83751/fa

    Vancouver: کپی

    میربها بابک، حسینی سیدمهرداد. ارایه مدلی برای مکان یابی بهینه دوربین های کنترل سرعت در راه ها. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1396؛14(1 ):68-80. Available from: https://sid.ir/paper/83751/fa

    IEEE: کپی

    بابک میربها، و سیدمهرداد حسینی، “ارایه مدلی برای مکان یابی بهینه دوربین های کنترل سرعت در راه ها،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 14، no. 1 ، pp. 68–80، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button