مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

11,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی مصرف سوخت قطار دیزل-الکتریک با استفاده از کنترل فازی آینده نگر

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 قطارهای دیزل-الکتریک یکی از مهمترین ارکان صنعت حمل و نقل محسوب می شوند و بخش قابل توجهی از مصرف سوخت را به خود اختصاص می دهند. یکی از عوامل موثر در میزان مصرف سوخت این وسیله نقلیه, نحوه شتاب گیری و ترمزگیری یا به عبارت دیگر, منحنی تغییرات سرعت قطار با زمان می باشد. هر چند روش های عددی موجود در محاسبه منحنی بهینه سرعت, نتایج قابل قبولی را بدست می دهند, و لیکن استفاده از این روش ها در انجام محاسبات, امری بسیار زمانبر خواهد بود. به منظور کاهش زمان محاسبات, استفاده از منطق فازی به عنوان یک روش کارآمد مورد توجه واقع شده است. در مقاله حاضر رویکرد کنترل فازی آینده نگر جهت بهبود مصرف سوخت قطار دیزل-الکتریک به کارگرفته شده است. یک کنترل کننده فازی با در نظر گرفتن شیب مسیر پیش رو, برای تغییرات سرعت تصمیم گیری می نماید. بدین ترتیب یک منحنی تغییرات نزدیک به منحنی تغییرات سرعت بهینه به دست خواهد آمد. مضافا با آنالیز حساسیت پارامترهای کنترل آینده نگر پیاده سازی شده, عملکرد الگوریتم کنترل بهبود داده شده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که درصورت پیاده سازی الگوریتم توسعه داده شده, مصرف سوخت قطار به میزان 2.7 درصد کاهش خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادت، محمد، اصفهانیان، محسن، و بهبهانی، سعید. (1395). بهینه سازی مصرف سوخت قطار دیزل-الکتریک با استفاده از کنترل فازی آینده نگر. پژوهشنامه حمل و نقل، 13(1 (پیاپی 46))، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/83762/fa

    Vancouver: کپی

    سعادت محمد، اصفهانیان محسن، بهبهانی سعید. بهینه سازی مصرف سوخت قطار دیزل-الکتریک با استفاده از کنترل فازی آینده نگر. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1395؛13(1 (پیاپی 46)):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/83762/fa

    IEEE: کپی

    محمد سعادت، محسن اصفهانیان، و سعید بهبهانی، “بهینه سازی مصرف سوخت قطار دیزل-الکتریک با استفاده از کنترل فازی آینده نگر،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 13، no. 1 (پیاپی 46)، pp. 45–52، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button